close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



15 grudnia 2005

Może po 1,5 roku wreszcie "będą techniczne możliwości"?

Gregg 13:40
PAP: Komisja Europejska oficjalnie potwierdziła podjetą we wtorek decyzję o pozwaniu Polski przed Europejski Trybunał Sprawiedliwości za niewdrożenie unijnej dyrektywy, dającej klientom sieci telefonicznych prawo do zachowania numeru przy zmianie operatora. Oprócz Polski, za brak transpozycji unijnego prawa telekomunikacyjnego do prawa narodowego Komisja pozwała też w środę Szwecję.

"Wdrażanie unijnego prawa telekomunikacyjnego jest kluczowe dla zapewnienia konkurencji i dostarczania jak najlepszych usług. Żałuję, że od kiedy nowe zasady weszły w życie w lipcu 2003 roku, Komisja musiała otworzyć ponad 50 procedur" w sprawie braku transpozycji unijnego prawa do narodowego - oświadczyła w środę komisarz do spraw mediów i społeczeństwa informacyjnego Viviane Redin.

Komisja zarzuca Polsce, że użytkownicy telefonów w naszym kraju nie mają prawa do zachowania numeru w przypadku zmiany operatora, ponieważ przepisy w tej sprawie nie zostały wdrożone. Tymczasem Polska powinna stosować te przepisy już wchodząc do Unii 1 maja ubiegłego roku. Zarzut ten Bruksela skierowała do Warszawy kilkakrotnie - w marcu, lipcu, a także październiku. Podobne zastrzeżenia KE kierowała też pod adresem Łotwy i Malty.

Pozwanie Polski do Trybunału oznacza, że nie przyniosły efektu dotychczasowe ostrzeżenia i ponaglania. W razie dalszego zwlekania z zastosowaniem się do unijnej dyrektywy Trybunał może zasądzić wysokie kary.
Źródło: PAP

Jak widać zdecydowanie warto zabiegać o każde dodatkowe euro w unijnym budżecie. Będzie jak znalazł na opłacanie kar. Przykre, że polski rząd trzeba zmuszać, by dbał o polskich konsumentów.....
<< Xbox 360 bez HD-DVD | | Trafiła kosa na kamień... >>


Komentarze

Joolio - 15 December 2005, 14:34:53
Niech jeszcze dowal? TP s.a. za to ile trzeba p?aci? za internet i drugie tyle za jakie? limity w pobieraniu plikw! Gdzie tak jeszcze jest?

kilgur - 15 December 2005, 14:49:04
limity sa np w anglii :D to normalne :D ja mam 10 mbit na ktory jest limit 75 giga miesiecznie, ja limitu chyba niemam z pewnych powodow :D ale i tak przez ostatnie 3 miesiace nie przekroczylem 150 gb downloadu

P_M_ - 15 December 2005, 15:35:51
W Belgii tez sa limity. Niestety, narodowe telekomy maja chyba bardzo ujednolicona polityke. Niestety cenowa tez.

Dean_Markley - 15 December 2005, 15:57:54
Niby teoretycznie mozna juz zachowac numer wraz ze zmian? operatora ale to tylko teoria (wiem bo znam taki przypadek), powinno si? ukarac tych debili i co w rz?dzie siedz? jak i operatorw ktrzy w tej kwestii nic nie chc? zrobi?.

Nagus - 15 December 2005, 17:32:16
@Joolio
Limity przy pobieraniu s? np.w Deutche Telecom, a w Polsce np. w UPC (chyba ?e ostatnio znie?li). Normalna praktyka. Jezeli w ofercie jest taryfa bezlimitowa to jest du?o dro?sza.
@Dean_Markley
Operatorzy nic nie robi? bo nie s? zainteresowani ponoszeniem kosztw nie przynosz?cych korzy?ci. A regulator jest do bani, bo ani nie potrafi nic zaproponowa? gdy? nie ma fachowcw technicznych, ani nic wyegzekwowa? bo nie ma si?y przebicia. Zreszt? co egzekwowa?, skoro prawo w tym kraju jest uchwalane przez grup? jeszcze wi?kszych ignorantw. A i jako mediator (mi?dzy operatorami) regulator si? nie sprawdzi?.

Viking - 16 December 2005, 11:04:08
Hymmm. Mnie za? rozwala ignorancja klientw. Pracuj? u jednego z operatrw. I powiem szczerze, ?e z nikim nie by?o rozmw co do przenoszalno?ci numerw. Po prostu wprowadzono prawo ktre nie mia?o szans zadzia?a? odrazu. Ale oczywi?cie wed?ug "klientw" to dzia?anie na ich szkod?, ?e ?aden z operatorw nie by? na to przygotowany. Oczywi?cie wszyscy te? maja za z?e, ?e b?dzie to p?atne. Ale nikt nie patrzy, ?e w pozosta?ych krajach UE przenoszalno?? te? jest p?atna. No oczywi?cie w Polsce wszystko powinno by? bezp?atne i wogle, najlepiej jakby operatorzy wprowadzili tylko bezp?atne us?ugi i dawali w k?ko nowe telefony. I to te? za dramo. Bo przeciez utrzymanie sieci i wprowadzanie nowych us?ug nic nie kosztuje. My Polacy niestety jeste?my pu?ci i o wszystko mamy pretensje. Bo przeciez nam si? nale?y. I dlatego nie potrafimy zrobi? nic, ?eby w tym kraju by?o lepiej. Sadzamy z?odziei i recydywistw w rz?dzie, patrzymy jak rozkradaj? i wyprzedaj? ojczyzn? i nic z tym nie robimy. Ale zawsze jest nam ?le. Jak tak dalej b?dziemy nastawieni to polegniemy z kretesem. Czytam te wszystkie komentarze pod postami i dochodz? do jednego wniosku. Potrafimy tylko narzeka? i mie? pretensje. I niestety nigdy nie przyjmujemy nic do wiadomo?ci. Bo zawsze gdzie? tam, co? tam jest bezp?atne, i gdzie? tam komu? co? dali, gdzie? tam jest lepiej... itd; itd;.... Ale ka?da firma czy to w Polsce czy gdziekolwiek na ?wiecie zawsze zarabia na klientach. Ale oczywi?cie wsz?dzie jest lepiej... Wi?c powiem jeszcze jedno. Jak si? wam nie podoba to nie korzystajcie z tego co wam sie nie pasuje. Po co denerwowa? siebie i innych. I dalej sadzajmy z?odziei, kretynw i nieukw w rz?dzie i pozwlmy budowa? ?redniowieczne pa?stwo z w?adz? ko?cieln?. Inkwizycja te? by?a potrzebna i dobra no nie? Wi?c wprowadzmy j? jako pierwsi od ?redniowiecza. Wszystkie kraje si? z nas ?miej?. i nie jednokrotnie jest mi wstyd, ?e ?yj? w takim kraju. Cho? kocham ten kraj...Pozdrawiam i pozostawiam to do przemy?lenia...

maxaa - 16 December 2005, 11:29:15
Viking , bardzo m?dra wypowied?, ktr? osobi?cie popieram.

pietro_asp - 16 December 2005, 16:30:41
@Viking narzekanie lezy w naturze ludzkiej.

Wraczjac do tematy, to mnie nie obchodzi przenoszenie numeru, bo mi to nie jest potrzebne, ale denerwuje mnie opieszalosc politykow, przez ktora znowu wszyscy bedziemy musieli zaplacic jakas kare. Inna sprawa, ze jesli w naszym kochanym kraju UOKiK albo jakis inny urzad nalozy na kogos kare, to ten i tak jej nie zaplaci. W normalnym panstwie jakby przedsiebiorcy zachowywali sie tak jak u nas, to juz by nie mieli firmy. I taq sie zastanawiam czy to wina urzedow, czy samej mentalnosci ludzkiej.

malciak - 18 December 2005, 11:18:24
@Viking
tylko mi nie mw, ?e wprowadzenia prawa przenoszenia numerw by?o dla operatorw zaskoczeniem. Wszyscy maj? zagraniczny kapita? i doskonale wiedz? jak jest za granic? wi?c to te? wiedzieli, ?e z dniem 01.05.04 b?dzi? potrzeba ?wiadczy? t? us?ug?. Powiedzmy sobie szczerze, ta us?uga jest im nie na r?ke!!

Dean_Markley - 19 December 2005, 12:33:33
malciak

zgadzam si? w zupe?no?ci, operatorzy nawet nie chc? kiwn?? palcem w tym temacie. A ?e rz?d mamy do dupy, ktry wypuszcza kolejn? pust? ustaw? to swoj? drog?.


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: