NAGRYWARKI | PROGRAMY | TESTY | DYSKI TWARDE/SSD | BIOSY | ARTYKUŁY | FAQ | NAGRYWANIE od A do Z | ENCYKLOPEDIA | FORUM | Nośniki | Konsole | Księgarnia | Zabezpieczenia płyt | Zaloguj |
W 2005 r. udział gospodarstw domowych wyposażonych w komputery, posiadających dostęp do Internetu oraz takich, w których przynajmniej jedna osoba ma nowoczesny telefon komórkowy pozwalający na korzystanie z Internetu w Polsce wzrósł o cztery punkty procentowe w stosunku do 2004 r. W liczbach bezwzględnych oznacza wzrost o ponad pół miliona gospodarstw domowych.
Istotnym czynnikiem wpływającym na wyposażenie gospodarstw domowych w ICT była obecność dzieci. Odpowiednio 58%, 40% i 34% rodzin składających się z dwóch osób dorosłych i co najmniej jednego dziecka oraz nieco mniej (49%, 34% i 23%) rodzin złożonych z jednej osoby dorosłej z dziećmi na utrzymaniu - posiadały komputery, dostęp do Internetu lub telefony komórkowe umożliwiające przesyłanie danych. Dla porównania odpowiednio tylko w 25%, 19% i 14% gospodarstw składających się z dwóch osób dorosłych bez dzieci odnotowano obecność tych urządzeń.
W Polsce 30% osób w wieku 16-74 lata korzysta z Internetu do komunikowania się. Od 2004 r. odsetek ten zwiększył się o sześć punktów procentowych, co oznacza wzrost prawie o milion osiemset tysięcy osób. Drugim pod względem popularności celem korzystania z Internetu było wyszukiwanie informacji o towarach i usługach - 18% całej populacji skorzystało z takiej możliwości. Popularne było również czytanie czasopism dostępnych w Internecie oraz granie w gry on-line lub pobieranie plików z grami, muzyką itp., jednak odsetki te zmniejszyły się nieznacznie w porównaniu z zeszłym rokiem.
Generalnie odsetki osób zamawiających lub kupujących przez Internet wzrosły w porównaniu z 2004 r., jednak nadal korzystanie z handlu elektronicznego nie jest zbyt popularne w naszym kraju. Najczęściej kupowane przy pomocy Internetu towary - książki i czasopisma - nabyło w tym roku niecałe 3% osób w wieku 16-74 lata, co jednak stanowi w liczbach bezwzględnych prawie dziewięćset tysięcy osób.
Całkowita wartość towarów i usług zamówionych lub kupionych przez Internet w 2005 r. przekroczyła miliard złotych. Dla porównania w 2004 r. mieszkańcy Polski w wieku 16-74 lata dokonali zakupów przez Internet na łączną kwotę prawie trzystu sześćdziesięciu milionów złotych.