Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Serwis Reg Hardware zamieścił na swoich łamach informację, jakoby Toshiba dopłacała do produkowanych odtwarzaczy HD-DVD. Cena modelu HD-A1 na rynku amerykańskim wynosi $499. Subsydiowana kwota ma kształtować się na poziomie conajmniej $175.
Zgodnie z analizą firmy iSupply, specjalizującej się w badaniach rynku szeroko pojętej elektroniki, same elementy niezbędne do wyprodukowania jednego egzemplarza odtwarzacza nowego formatu płyt mają kosztować Toshibę $674. Do tej kwoty należy jeszcze doliczyć koszty montażu, pakowania, dystrybucji, reklamy etc.
Działania japońskiego koncernu nie są jednak pozbawione logiki w kontekście podobnych działań innego giganta - Sony - wspierającego konkurencyjny standard zapisu. W październiku Sony zamierza wypuścić pierwsze egzemplarze konsoli PlayStation 3, która będzie wyposażona w czytnik Blu-ray. Cena PS3 została ustalona na poziomie $499/$599 (w zależności od wyposażenia). Będzie to zdecydowanie najtańsze urządzenie umożliwiające odtwarzanie filmów HD zapisanych na płytach BD. Inne dostępne wtedy na rynku modele mają kosztować ponad $1000.
Toshib? sta? na taki krok, wi?c mo?e tak jest. Moim zdaniem - s?uszne posuni?cie.
pietro_asp
- 25 June 2006, 01:15:38
Byc moze dokladaja, ale biorac pod uwage wojne jaka sie bedzie toczyc i zyski z ewentualnych licencji na HD, to krok ten zwroci sie z nawiazka...
marek_haj
- 25 June 2006, 08:02:43
przy drugim standardzie wyraznie zapowiadajacym takie zagrania ciezko im sie dziwic ze tak powiem ... w koncu klient musi to cos kupic, polubic i dopiero bedzie dobrym klientem. Jak nie kupi to lipa i tyle. Slowem mozemy zobaczyc jeszcze mase ciekawych zagran ze strony zarowno Sony jak Toshiby ...
Banditos
- 25 June 2006, 12:56:04
S?uszna decyzja. Nie od dzi? wiadomo, ?e lepiej du?o sprzeda? z mniejszym zyskiem ni? w ogle nie sprzeda?. To si? op?aci, wystarczy ?e ludzie si? przekonaj? do nowej technologii.
tenpar
- 25 June 2006, 16:15:14
Poza tym, to rynek ameryka?ski, gdzie ceny i polityka promocyjna jest zupe?nie inna ni? w pozosta?ym ?wiecie. Odbij? sobie na cenach w Europie...
Tipros
- 26 June 2006, 13:30:19
To polityka komputerowa, ktr? stosuje sie juz od dawna. Najpierw b?d? tanie urz?dzenia i ?rednie ceny na eksploatacj? i w tym przypadku filmy i p?yty, a potem urz?dzenia jak elektronika stanieje pozostana na tym samym poziomie, a wszystkie dodatki zdro?ej?. Od dawna wiadomo, ?e np drukarki sprzedaje si? poni?ej kosztw, a odbija na atramencie.