Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Stacja telewizyjna ABC rozpoczęła poszukiwania technologii, która pozwoliła by zablokować przyciski przewijania w czasie odtwarzania nagranego materiały przez napęd DVR.
Upowszechnienie się nagrywarek DVD pozwala wielu ludziom nagrywać programy podczas ich nieobecności. Niektórzy nagrywają nawet będąc w domu, żeby później obejrzeć omijając reklamy – i to spędza sen z powiek osobom, które z reklam się utrzymują. Mike Shaw, Dyrektor Sprzedaży Reklam w stacji ABC, chce nawiązać współpracę z dostawcami usług multimedialnych w USA, aby w oferowanych przez siebie zestawach zawierających napędy DVR blokowali przycisk przewijania w czasie reklam. Twierdzi, że mimo ryzyka spadku zainteresowania takimi zestawami, wszyscy na tym skorzystają. Sprawa dla ABC jest o tyle poważna, że napędy DVR znajdują się w 10% amerykańskich gospodarstw.
Na pocieszenie pozostaje fakt, iż na razie ABC jest osamotnione w tym pomyśle nawet w USA. A zanim takie zakusy dotrą do Europy, minie wiele czasu.
Kazdy kij ma dwa konce. Wbrew pozorom technologia taka moze (i prawdopodobnie tak sie stanie) obrocic sie przeciwko tworcom. Sygnal informujacy "oto reklama - zabron przewijania" bedzie mozna wykorzystac w odpowiednio spreparowanym firmware do... ominiecia reklam (wyciszenia dzwieku, przelaczenia na inny kanal itp.)
Tipros
- 7 July 2006, 21:05:31
To ograniczenie praw do decydowania o w?asnym repertuarze. Wnosz?c op?at? za mo?liwo?? ogl?dania TV to abonent winien decydowa? co ma ochot? ogl?da? ... takich ludzi, ktrzy wymy?laj? takie rzeczy jak i te, ?e nie mo?na przewin?? reklam na pe?nowarto?ciowych DVD. Je?li dostaj? p?yt? za darmo to moj? zap?at? jest zapoznanie si? z materia?em reklamowym, ale jak kupuje p?yt? za 80 z? a potem jaki? ^&*%$^*$ zmusza mnie do ogl?dania reklam to odechciewa mi si? tego wszystkiego. Firma, ktra zablokuje przewijanie na reklamach powinna od razu zbankrutowa? i by?oby jasne, ?e tego nie wolno robi? !!!
Martin_TP
- 7 July 2006, 22:40:03
Nast?pny krok to automatyczne w??czanie telewizora pod czas emisji reklam, oraz oczywi?cie blokada przycisku wy??czenia telewizora plus jaka? ustawa ?e nie mo?na go rwnie? od??czy? od sieci elektrycznej w tym czasie (Jak si? to zrobi zostanie to automatycznie odnotowane, na za par? minut przyje?d?a policja i do paki :D) W ko?cu filmy i seriale stan? si? przerywnikami mi?dzy reklamami.
Atlantis
- 7 July 2006, 23:38:12
Mam DVB i co? W VD nie b?dzie si? da?o rekalmy wyci??? :P
goffer
- 8 July 2006, 00:22:24
@Tipros. Przykro mi ale kupuj?c p?yt? DVD zawiera si? umow? cywilno prawn? automatycznie zgadzaj?c si? na jej warunki dyktowane przez sprzedawc?, nawet tak idiotyczne jak zakaz przewijania reklam.
Takie podej?cie pr?dzej czy p?niej musi si? obrci? przeciwko sprzedawcy. Kupno nowej p?ytki nie b?dzie ju? przyjemno?ci? tylko stresem zwi?zanym z niepewno?ci? jakie to zabezpieczenia i przed czym s? umieszczone na p?ytce. Klienci b?d? si? czuli jak dojne krowy.
Odnosz? wra?enie ?e panowie zajmuj?cy si? przemys?em rozrywkowym stracili poczucie rzeczywisto?ci. Zamiast tworzy? pozytywny obraz rynku i firm ca?y czas kombinuj? jak tu nas do nich zniech?ci?.
Arkasza
- 8 July 2006, 02:48:22
Goffer, naprawd? czujesz si? jak dojna krowa i odpalaj?c dvd czujesz jaki? stres?
Nie dramatyzujmy...
W kinie te? nam dowalaj? reklamy, mimo ?e si? p?aci za bilet.
Poza tym, ?wiat si? na filmach nie ko?czy.
W czasie reklam mo?na wyj?? na balkon zapali?, albo zaczerpn?? ?wie?ego powietrza.
Dra?ni mnie odrobin?, ?e wsz?dzie si? upatrujecie teorii spiskowych...
Troszk? luzu proponuj?.
colinSTi
- 8 July 2006, 09:57:54
Obejrzyj sobie film na polsacie i powiedz jak sie wyluzowales :D
Tipros
- 8 July 2006, 10:22:25
@Goffer
Chyba nie do ko?ca znasz za?o?enia umowy cywilno prawnej oraz warunki, ktre musz? by? spe?nione by taka umowa by?a wa?na i wi???ca w danej kwestii.
Edi
- 8 July 2006, 10:51:17
Ma?a uwaga, nie na temat. Pozwoli?aby nale?a?oby raczej tak napisa? a nie ze spacj? po pozwoli?a.
cerber1978
- 8 July 2006, 18:47:13
Nast?pnym krokiem b?dzie automatyczne prze??czanie si? telewizora na kana?, w ktrym s? akurat emitowane reklamy :-) Maj?c ok. 50 kana?w do dyspozycji ... nie ma bata .. ogl?dasz tylko reklamy :-0
Z grniczym pozdrowieniem MS :-)
Tipros
- 8 July 2006, 18:55:57
Ta ca?a zabawa to ograniczenie swobowy i nie mo?e znale?? miejsca w?rd demokracji ... je?li si? to stanie to i tak juz w?tpliwa uczciwo?c politykw zostanie ukazana jako ca?kowity brak poszanowania dla ludzi !
Tipros
- 8 July 2006, 18:56:02
Ta ca?a zabawa to ograniczenie swobowy i nie mo?e znale?? miejsca w?rd demokracji ... je?li si? to stanie to i tak juz w?tpliwa uczciwo?c politykw zostanie ukazana jako ca?kowity brak poszanowania dla ludzi !
SzamanTheGreat
- 8 July 2006, 19:39:33
Wkrtce beda chcieli zabronic nam wyciagania wtyczki z kontaktu... Dajcie spokj, dobrze ze nie ogladam telewizji, wiec mnie to na razie nie bardzo dotyczy.