Koncern Sony opublikował listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących PlayStation 3. Najciekawsze informacje:
* Q12. Czy usługi sieciowe będą płatne?
A12. Podstawowe usługi, które na rynku PC są darmowe, pozostaną bezpłatne na PS3, lecz pewne usługi i dane będą już od samego początku płatne.
* Q13. Czy jest już ostateczna wersja specyfikacji i designu?
A13. Jesteśmy bardzo blisko ich finalizacji.
* Q22. Czy będzie można cieszyć się grami wyświetlanymi w trybie progressive?
A22. PS3 nie tylko konwertuje obraz z niskiej do wysokiej rozdzielczości, ale także z przeplotu na tryb progresywny.
* Q24. Czy dysk twardy o pojemności 60GB zapewni wystarczającą ilość wolnego miejsca?
A24. 60GB to trzykrotność pojemności dysku twardego w Xboxie 360. Na ten moment uważamy tą pojemność za wystarczającą do zapisu danych z gry online oraz transferu plików z PC i różnych urządzeń AV. Jeśli w przyszłości pojawi się zapotrzebowanie na większe pojemności, zawsze istnieje możliwość wymiany HDD na inny dowolny 2,5 calowy ze złączem SATA.
* Q27. Dlaczego ograniczyliście liczbę portów USB z 6 do 4?
A27. PS3 to komputer ["a computer system"]. Liczba portów może być zwiększona dzięki dostępnym na rynku odpowiednim adapterom.
* Q29. Czy Linux będzie przystosowany (wykorzystywany?) tak jak to sobie zaplanowaliście?
A29. Tak. PS3 to komputer, a Linux będzie wykorzystywany jako jeden ze standardowych systemów operacyjnych [drugi to Mac OS?].
* Q30. Jaki poziom głośności pracy konsoli udało się wam osiągnąć?
A30. Około 29dB (A) (podobnie jak w przypadku PStwo).
* Q40. Czy wszystkie pokazane na tegorocznym E3 wspierają 1080p?
A40. "Gran Turismo HD E3 2006" było pokazywane w rozdzielczości 1080p przy 60 klatkach na sekundę. Odnośnie pozostałych tytułów, część jest w 1080p, część w 720p.
* Q41. Ile planujecie mieć tytułów startowych?
A41. Planujemy mieć najlepszy line-up w historii.
Zabezpieczenia regionalne
Kodowanie regionalne w przypadku filmów na BD jest uproszczoną wersją systemu zabezpieczeń regionalnych płyt DVD. Dla BD regiony wyglądają następująco:
Region A - USA i Japonia
Region B - Europa, Australia, Nowa Zelandia oraz większość terytoriów korzystających z systemu PAL
Region C - Rosja i Azja
Każda konsola PS3 będzie odtwarzała filmy tylko z jednego regionu. W gestii wydawców pozostawiono decyzję, czy zastosują regionalizację. Wszystkie gry na PS3 nie będą posiadały blokady regionalnej, a zatem będzie możliwe uruchomienie każdej gry bez względu na fakt, gdzie została ona kupiona.
Co z pojawiającymi się informacjami sugerującymi, że nie wszystkie tytuły z PSXa i PS2 będą kompatybilne z PS3?
Pan Kutaragi na marcowej konferencji wyraził się jasno, że wszystkie pozycje, które spełniają wymagania Technical Requirements Checklist będą działały na PS3. Ta wypowiedź nadal jest aktualna. Jednak w kilku przypadkach programiści zastosowali różne skróty lub obejścia w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności swoich gier.
Brak wibracji podczas grania w tytuły z PSXa czy PS2 na PS3 nie wpływa na gameplay, a zatem uprawnia nas to do stwierdzenia, że PS3 jest w pełni kompatybilne wstecz.