Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Wg. badań ankietowych przeprowadzonych przez Panasonica aż 30% osób kupujących nowe telewizory HD nie wie co z nimi właściwie zrobić. Jedna czwarta respondentów widzi HD na wszystkich kanałach, co jest oczywiście niemożliwe.
Konsumenci czują się zagubieni w nowych technologiach i nie ma w tym nic dziwnego. Instrukcje obsługi urosły do rozmiarów encyklopedii, co skutecznie zniechęca do ich czytania. Wszystkie firmy widzą problem, proponują różne rozwiązania.
Sony stawia na szkolenie pracowników sklepów. Klient ma mieć zapewnioną możliwość dowolnie długiej „zabawy” produktem, sprzedawca ma mu pokazać wszystkie ustawienia i sposoby konfiguracji.
Panasonic na bardziej kosztowny pomysł, znany z firm komputerowych. Infolinia, na której zagubiony klient ma zawsze znaleźć pomoc. Osoba kupująca sprzęt Panasonica ma być automatycznie dodawana do programu obsługi klientów, obejmującego m.in. telefoniczne zapytania o zadowolenie z produktu i ewentualne kłopoty z podłączeniem urządzenia.
Obie strategie – pasywna firmy Sony i dużo agresywniejsza Panasonica – mają przynieść wzrost zadowolenia klientów z zakupu. Przede wszystkim zaś mają pomóc klientowi w podjęciu decyzji.
W ko?cu to sprzedawca powinien walczy? o klienta a nie odwrotnie :)
Maciej_Sz
- 18 August 2006, 17:30:17
Mie? problemy z konfiguracj? to zrozumia?e. Ale widzie? wsz?dzie HD... hmmm..
nimal
- 18 August 2006, 17:44:16
BD to tez HD
Maciej - nie myl HD z HD DVD
HD to po prostu High Definition!
para
- 18 August 2006, 19:32:34
Nie wa?ne czy wiedz? co robi?, najwa?niejsze, ?e kupi?.
zbynia
- 18 August 2006, 19:47:40
ale jaja - format promowany jest od dobrych 10 lat a ludzie dalej o nim pojecia nie maja.....
Maciej_Sz
- 18 August 2006, 21:44:25
Nimal, nie rozumiem, o co Tobie chodzi. Ludzie kupuj? odbiorniki TV wysokiej rozdzielczo?ci i, po pierwsze, 25 proc. z nich ma problemy z ich ustawieniem (konfiguracj?), co jest dla mnie zrozumia?e, a po drugie, obraz nadawany na ka?dym kanale, jaki ogl?daj?, jest wg nich w wysokiej rozdzielczo?ci - i to mnie bardzo dziwi. Nie bardzo wiem, co ja pomyli?em...
para
- 18 August 2006, 22:35:05
@Maciej_Sz - na dole jest podany link do ?rd?a, wystarczy przeczyta? samemu "Panasonic's Liao said consumers routinely misunderstand the benefits and features of HDTV, such as improved resolution, color and brightness. According to a July survey by Panasonic, one-fourth of respondents thought the purchase of an HDTV automatically included high-definition picture on all channels (not true). About 30 percent who answered said they had no idea what to do with a new HDTV after opening up the packaging. They "really do need a lot of help," Liao said. "
zbynia
- 19 August 2006, 02:31:54
no nie wiem czy jasnosc i kolor jest tak bardzo rozna w porownaniu tv do hdtv.....raczej dalej to samo......procz super rozdzialki - ale ile mamy hdtv w kraju?wszedzie to samo gowno z max 768 w pionie........hdtv to nie jest.....raczej pol....(wiem wiem standarty - ale czasy jakie juz mamy - tyle bylo kilka ladnych lat temu)
Ceki
- 19 August 2006, 11:22:37
"Maciej_Sz" nic nie pomyli?e? tylko "nimal" chyba ci? ?le zrozumia? hehe lub nie zrozumia? ci? wcale hehe i i wyskoczy? z BD ? w sumie rzeczy nasi sprzedawcy w sklepach (marketach) sami nie wiedz? co ma dany sprz?t za mo?liwo?ci, wszystko za szybko si? zmienia na nowsze i nie s? w stanie opanowa? tych nowinek
konopa
- 19 August 2006, 13:18:43
lahaha ludzie kupuja se telepudla hd ale nie widza roznicy pomiedzy duza i mniejsza rozdzielczoscia lahahaha nie moge ludzka glupota i odwieczny problem jak wyrzucic pieniadze w bloto dalej na topie :D
nimal
- 19 August 2006, 21:30:27
dokladnie - myslalem ze Maciej pisze ze wszedzie tylko HD a nie BD
i dlatego wyjasnilem
wiec wsio ok :) mamy podobny poglad :)
Poke
- 20 August 2006, 16:30:55
Rozumem ze taki sprzedawca wytrenowany przez Sony oczywiwscie bedzie polecac lepsze rozwiazania gdy beda konkurencji. To jasne jak Slonce, bo kazdy sprzedawca i Sony sa z definisji superuczciwi.
Szukanie frajerow.
Seth
- 21 August 2006, 07:08:25
@konopa
My sobie damy rad? ale co maj? zrobi? nasi rodzice?
Moja mama na pewno by sobie nie poradzi?a.
Do tego trzeba doda? kilkadziesi?t % kumatych inaczej i za?atwione.
Nowe technologie rozumie 10% spo?ecze?stwa. 30% jest za stare ?eby zrozumie? a reszta to po prostu idioci. :D
kretos
- 21 August 2006, 09:30:18
do bani przetlumaczony ten news:
"Jedna czwarta respondentw widzi HD na wszystkich kana?ach, co jest oczywi?cie niemo?liwe."
W oryginale jest napisane, ?e jedna czwarta oczekiwa?a, ?e zakup odbiornika HD wystarczy aby mie? obraz HD na wszystkich kana?ach.
SPORA roznica panie Radku.
Inna sprawa, ?e rzeczywi?cie sprz?t staje sie coraz bardziej skomplikowany - do kuchenki elektrycznej dosta?em kilkudziesi?cio stronicow? instrukcj?. Kaza?em ?onie przeczyta? - ja umiem tylko zapali? kurki :)
para
- 21 August 2006, 11:09:58
@Seth - znajomo?? technologii nie zale?y tylko od wieku. Czy znasz np. najnowsze technologie w oczyszczaniu ?ciekw czy przemy?le papierniczym lub farmaceutycznym? Najnowsze technologie to nie tylko szeroko poj?ta komputeryzacja.
A co do tych 25% to i tak nie?le, bo jakby zrobi? test CD-Audio mp3 to okaza?oby si?, ?e znacznie wi?cej osb nie odr?nia.