Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Firma NeoDigts zaprezentowała odtwarzacz Helios H4000 pozwalający na oglądanie w pełnym HD filmów zapisanych na zwykłych nośnikach DVD.
Dzieje się za pomocą algorytmów przeskalowujących obraz do rozdzielczości HD. Aby móc cieszyć się poprawą jakości należy posiadać oczywiście telewizor umożliwiający korzystanie z HD. Odtwarzacz daje na wyjściu HDMI rozdzielczość 1080p przy 50Hz. Można też skorzystać z VGA/RGB-HV przy rozdzielczości 720p i 1080i. Dodatkowo wyjście HDMI umożliwia wybór między trybem HDMI oraz DVI.
Ta elektronika oczywiście kosztuje – 169$ w sklepie internetowym.
i kto? to kupuje?! jednak poziom frajerstwa w ludziach jest niewyczerpany
Mzymon
- 13 November 2006, 14:37:01
Ciekaw jestem czy wcisn? tam HDCP :D Podobne kity by?y ju? do PS2. Producenci chyba zw?szyli niez?y interes w tym magicznym skrcie HD. B?d? to teraz wsz?dzie wciska?. Najlepszym przyk?adem jest 15' TV LCD jaki ostatnio widzia?em. Oferowa? podobno rozdzielczo?? HD :D To ?e kosztowa? tyle co przeci?tny odtwarzacz DVD to ju? szczeg? :) Najwa?niejsze jest ?eby by? znaczek HD Ready ;)
Giga
- 13 November 2006, 15:20:30
Nast?pnym krokiem b?dzie wyj?cie HD w odtwarzaczach mp4, po przeskalowaniu z 320x240 ;)
Cho? z drugiej strony trzeba przyzna?, ?e obraz z tego laptopa mo?e by? lepszy na HD TV od przeskalowanego przez elektonik? telewizora.
MuzioreQ
- 13 November 2006, 16:24:30
Mo?e to naprawde dzia?a, drogie nie jest kosztuje tyle co zwykle dobre odtwarzacze z HDMI.
Jarson
- 13 November 2006, 16:39:41
To teraz jeszcze poczekajmy na urz?dzenie przekszta?cajace dane zapisane na VHS do formatu 1080i i b?dzie pe?nia szcz??cia... Ja jestem pewien, ?e p?yty DVD w rzeczywisto?ci s? zapisane w formacie HD DVD, tylko nikt jeszcze o tym nie wie. oczywi?cie oprcz tworcw tego urz?dzenie i tych, ktrzy je kupili (ale to tylko do momentu, w ktrym wyprubuja to, co kupili)...
marek_haj
- 14 November 2006, 17:09:21
ale ciezki bzdet ...
michobo
- 14 November 2006, 21:13:44
Moze jestem frajerem za to wiekszosc z was to ignoranci. Wlasnie kupilem DENONA DVD 2930 ze skalerkiem do 1080p. Kopara by wam opadla jaki obrazek wychodzi z tej maszyny. Tyle tylko ze ten Denon kosztuje 6x tyle co ten gowniany Helios. Dla zainteresowanych polecam lektur? poswiecon? scalaczkom o nazwie REALTA oraz REON bazuj?cych na technologii kosnmicznej
nimal
- 14 November 2006, 22:22:34
na pewno lepiej skalowac w urzadzeniu do tego przewidzianym niz w telewizorze, gdzie algorytmy zastosowane pamietaja ere wyswietlaczy monochromatycznych :|
swoja droga - czy placac kilka tysiecy za tv nie mozna oczekiwac lepszej jakosci skalowania? skoro uklady to obslugujace kosztuja ledwie kilkadziesiat zlotych? paranoja
Mzymon
- 14 November 2006, 23:10:33
@ michobo ile twj TV ma cali ? LCD czy kineskop ? Z jakiej odleg?o?ci ogl?da?e? ten obraz ? Wrzu? na monitor komputerowy to zobaczysz r?nice. Nie wiem czy wiesz, ale telewizory nie maj? specjalnie ostrego obrazu. Gubi? wiele szczeg?w. Ale i tak tego nie wida?, bo ogl?da si? je z odleg?o?ci kilku metrw. Sprbuj odczyta? ten tekst na ekranie TV. ?ycz? powodzenia ;)
michobo
- 15 November 2006, 07:54:15
Mzymon - chyba nie sadzisz ze podpialem tego Denona do CRT :-)
Powiem tak. Kupilem NAJPIERW telewizor 40" SONY (wyzszy model). Do niego wpi?lem sie SONY po componencie i obraz z DVD by?...dziwny. Jakis taki porozmywany, nieostry.
Kupilem wiec Denona i zwariowa?em - ogl?danie Pearl Harbor na tym zestawie powala na kolana - na tyle ze nie mysle o odtwarzaczu HD.
Taki mam zreszt? plan. Na najblizsze 2-3 lata ten playerek ma mi wystarczyc do DVD (iz tej roli wywi??e sie znakomicie - jestem pewien) Pozniej kupie jakies HD - za normalne pieniadze, sprzet dopracowany, b?d? wtedy jzu filmy w rozs?dnej ilosci
Technologia zawarta w procesorze REALTA stosowana by?a do tej pory w sprzecie BROADCAST kosztujacym setki tysiecy $ a w czesniej stosowana by?a przez LOCKHEAD'a do opracowywania zdj?c satelitarnych dla potrzeb Pentagonu.
krisq
- 15 November 2006, 09:20:49
Zgadzam sie. Tak mowia ludzie ktorzy na oczy nie widzieli sprzetowego skalowania do wyzszej rozdzielczosci na przystosowanym do tego wyswietlaczu. Mam odtwarzacz z upscaling'iem i jestem bardzo zadowolony z otrzymywanego obrazu na moim 37' telewizorze.
zbynia
- 20 November 2006, 00:23:31
no igloo brawo za komentarz:))))))
w 100% zgadzam sie z toba.......
michobo i salomon z pustego nie nalal wiec daj sobie spokoj z gadkami ze uzyskujesz kozaka z czegos czego zwyczajnie nie ma......a ja mam gdzies wirtualne piksele robione na pale(czyli losowo)
pewnie nie pomuyslales ze twoj poprzedni grat oferowal poprostu slaba jakosc obrazu?
i pewnie nie wiesz ze w lcd obraz wyglada dobrze jedynie w natywnej rozdzielczosci?w zadnej innej nie jesli nie dzieli sie przez 2