Mimo, iż nadal polska scena konsolowa nie może się równać z zagraniczną, od czasu do czasu pojawiają się drobne programy napisane przez naszych rodaków.
Jednym z nich jest właśnie ps2ic. Aplikacja konwertuje obiekty zapisane w formacie 3DMax (*.3ds) do postaci obsługiwanej przez PS2Browser (*.ico/*.icn). Niestety, jak donosi ffgriever, autor ww. proga, na tworzenie obiektów w 3dsmax musi być nałożonych kilka ograniczeń:
- Nie należy używać linii ani niczego innego, co nie może być przekonwertowane na polygony - eksporter może mieć z nimi problemy.
- Ikona PS2 obsługuje tylko jedną bitmapę, więc w scenie można użyć tylko jednego materiału (można użyć więcej, ale przy konwersji zostanie zaaplikowana bitmapa z pierwszego materiału).
- Bitmapa musi mieć rozdzielczość 128x128 pikseli (tylko taką definiuje format ikonki ps2).
- Tekstura może być w formacie *.bmp lub *.tga (zarówno prosta, jak i z kompresją rle), tylko 24 lub 32 bity
- Pojedynczy obiekt nie może składać się z więcej niż 65536 vertexów i nie więcej niż 65536 ścian (wiele ścian może korzystać z tych samych vertexów) - jest to ograniczenie formatu (zresztą większa ilość mogłaby spowodować problemy na ps2).
- Ilość obiektów w scenie jest dowolna. Nie należy używać referencji (przy kopiowaniu wybrać copy zamiast reference czy instance) - mój importer 3ds nie ma do końca poprawnie zaimplementowanej obsługi referencji (są one wczytywane, ale później nie są brane pod uwagę).
- Kolorów vertexów nie należy ustawiać zbyt jasnych (powoduje przejaskrawienie w browserze). Jeśli nie zostanie dodany modyfikator vertex paint, wtedy wszystkie kolory vertexów zostaną ustawione na domyślne (80,80,80,80) - chyba najlepszy wybór. W większości przypadków kolorowanie vertexów nie będzie konieczne (ani pożądane).
- Nie ma obsługi animacji (tylko pierwsza klatka animacji - w browserze po wyborze będzie się obracać wokół osi Y - wysokość). Żeby je zaimplementować, musiałby zostać napisany całkowicie nowy plugin - w eksporterze 3ds animacje robione są dla obiektów, a nie vertexów, więc jeśli zmieni się położenie poszczególnych vertexów, a nie zmieni się położenie obiektu, żaden ruch nie zostanie zapisany.
Program można pobrać
z naszego serwera.