Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
W okresie przedświątecznym obroty na rynku gadżetów elektronicznych (i nie tylko) rosną kilkukrotnie. Jest to najgorętszy okres zakupów, więc firmy starają się wstrzelić z premierami lub promocjami w ten właśnie czas – grudzień. Znamy już pierwsze podsumowania, co działo się na rynku konsol w Japonii – najdynamiczniejszym rynku elektroniki.
W tygodniu poprzedzającym święta Wii i PS3 sprzedawały się w Japonii najlepiej od momentów swoich niedawnych premier. Wii wygrało przedświąteczną batalię o klienta zamykając najlepszy tydzień ilością 108 237 sztuk.
PlayStation 3, które jest dużo droższe od zwycięzcy, zostało sprzedane w ilości 70 942. Daje to wynik gorszy niż w pierwszych 24 godzinach od premiery PS3 (wtedy sprzedano 81 639 konsol Sony). Co ciekawe PS3 jest najdroższą konsolą na rynku, ale i tak Sony na niej traci! Koszt produkcji przewyższa cenę rynkową. Częściowo tłumaczy to opóźnienia dostaw. Sytuacja ulegnie jednak zmianie w momencie obniżenia kosztów produkcji i zwiększenia dostaw niebieskich diod laserowych.
Ostatni był Xbox360 z 17 168 konsolami sprzedanymi w ostatnim tygodniu przedświątecznym. Wynik jednak nie dziwi, gdyż ta konsola jest na rynku już od dawna, a na święta najdynamiczniejsza jest sprzedaż nowości. Microsoft nie ma powodów do zmartwień – tydzień wcześniej sprzedał dwa razy więcej sztuk Xboxa, gdyż sprzedaż została napędzona premierą gry Blue Dragon.