Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Agere Systems, Coding Technologies, Fraunhofer Institute for Integrated Circuits IIS oraz Philips Applied Technologies ogłosiły, że MPEG (Moving Pictures Expert Group) zakończył proces standaryzacji techniki MPEG Surround w czasie 79. spotkania MPEG w Maroku.
MPEG Surround jest nowym, otwartym standardem dającym możliwość umieszczania wielokanałowego dźwięku kodowanego za pomocą AAC, HE-AAC lub MPEG-1 Layer II. System zapewnia zgodność wsteczną z urządzeniami stereo. Jest skalowalny pod względem używanego bitratu. Daje możliwość umieszczenia 5 lub 7 ścieżek dźwięku o łącznym bitracie 64kbps.
64kbps ? Buahahaha.... dobra jako?? to co najmniej 192kbps (przynajmniej takie ma DVD-Audio)
Banditos
- 16 February 2007, 01:58:29
Tam zapewne jest b??d i zamiast 64 kbps powinno by? 640 kbps, bo niemo?liwo?ci? by by?o aby kilka kana?w dobrego d?wi?ku zmie?ci? w tak ma?ej przestrzeni.
zbynia
- 16 February 2007, 02:29:44
dvd audio 192kbps?chyba mp3 bo napewno nie dvd audio
podejrzewam ze im sie cos pomylilo ale 640 to tez bardzo niewiele tak naprawde
zbynia
- 16 February 2007, 02:30:10
tssx pomyl;ilo ci sie z kHz
itheon
- 16 February 2007, 08:34:58
"at a total bit rate of 64 kb/s or less." czyli nie 64 kbps a 64 kb/s = 512kbps mo?e to i nie duzo ale w ko?cu nie wszystkimi kana?ami przenosi sie pe?en zakres cz?stotliwo?ci a poza tym gdyby to nie wystarcza?o to by tego jako standard nie zatwierdzili.
Z reszta ten format nie bedzie s?u?y? audiofila do ods?uch muzyki tylko do przenoszenie dzwieku w filmach
itheon
- 16 February 2007, 08:39:00
Zreszta jako?? 5 kana?w lub nawet 7 przy 512kbps bedzie lepsza niz w 99% muzyki zapisanej w mp3
tylko dlaczego 5 i 7 kana?w a nie 6 (5.1) i 8 (7.1) ?
ssobkows
- 16 February 2007, 09:48:20
@itheon
64kbps = 64kb/s
Literka "b" jest tutaj wa?na. "b" oznacza bit, "B" oznacza bajt.
Wi?c nadal musimy za?o?y?, ?e kto? si? rypn??.
pozdrawiam
nimal
- 16 February 2007, 10:06:54
jezeli ktos sie walnol, to zaraz na poczatku - w kilku zrodlach byla ta informacja i zawsze sa te same dane
"In combination with HE-AAC, MPEG Surround can carry a five or seven channel surround program at a total bit rate of 64 kb/s or less"...
Pozdro
ssobkows
- 16 February 2007, 11:34:24
Czyli zgadza si? i nikt si? nie rypn??.
Polecam dokument : "W8851 (MPEG SURROUND VERIFICATION TEST).DOC" ktry jest dost?pny na stronie http://www.mpegsurround.com.
Jedna z tabel przedstawia wyniki testw:
Codec ID (Total bit-rate[kbps]):
HE-AAC_MPS_B (64),
HE-AAC_MPS_B_LP (64),
HE-AAC_MPS_A (160),
HE-AAC_MPS_A_LP (160),
AAC_MPS (191),
L2_MPS (256).
Jak wida? w przypadku AAC z Low bitrate to 64kbps dla CA?EGO strumienia, a dla High bitrate to 160 kbps. Pozdrawiam
Jarson
- 16 February 2007, 11:37:12
Czyli konkludujemy, ?e jednak 64kbps... No to ju? nie za bardzo rozumiem, alb wymy?lili rewolucyjny firmat d?wi?ku MPEG3, albo s? kompletnie g?usi i nie jest im d?wi?k do niczego potrzebny, ale s?yszeli, ?e niektrzy go lubi?, albo pierwsze ?rd?o si? pomyli?o.
Ale gdyby to by?o 64kB/s (albo 64kb/s na jeden kana? a nie ca?o??) to zupe?nie wystarczaj?ca jako??, gdyby format d?wi?ku by? podobny do mpc (tam 192kbps to jako?? bezstratnego audio).
ssobkows
- 16 February 2007, 11:51:58
@Jarson
Nikt nie mwi ?e AAC to mp3 - to MPEG4.
Natomiast osobi?cie dziwi mnie dodanie MPEG1 Layer 2 do standardu - chyba im chodzi o wsteczn? kompatybilno??.
@All
Nie zapominajcie o jednym.
D?wi?k przestrzenny nie jest tu kodowany ka?dy kana? osobno a ich suma tworzy total bitrate - ale liczone s? r?nice (spatial) mi?dzy kana?ami oraz g?wny strumie? (mo?e suma?) (core). Co? jak join stereo w MP3. Poni?ej kolejna tabela:
Codec ID (Core bit-rate[kbps]), (Total spatial bit-rate[kbps]):
HE-AAC_MPS_B (56) (8)
HE-AAC_MPS_B_LP (56) (8)
HE-AAC_MPS_A (83) (77)
HE-AAC_MPS_A_LP (83) (77)
AAC_MPS (160) (31)
L2_MPS (225) (31)
Reszt? wydedukujecie ze wspomnianego przeze mnie dokumentu.
Pozdrawiam
zbynia
- 16 February 2007, 13:47:47
niepelne pasma to spadek bo dolby prologic i surround - dolby digital jest tak zaprojektowane ze przenosi pelne pasma na wszystkie otaczajace w dodatku z identyczna moca - wtedy ma to sens i zapewnia prawdziwe doznania a nie jakies pomruki z tylu - ciety jest tylko centralny i sub generalnie
KHRoN
- 15 March 2007, 14:11:47
strumie? mono + informacje o r?nicy mi?dzy nim a ka?dym z kana?w...? mnie si? to mocno z Aud-X koja?y... O_o
... zreszt? cho? AAC 64kbps brzmi "relatywnie dobrze" (tfu...), to i tak porwnywalnie z MP3 128kbps... a kiedy dojdzie do tego SBR (aacPlus aka HE-AAC) to w ogle wyjdzie z tego "potworek"...
ale z drugiej strony rozumiem i? z za?o?enia ma to by? format pozwalaj?cy na mocne upakowanie d?wi?ku, a nie konkurent dla DTS czy LPCM (ROTFL)