close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



03 marca 2007

Otwarta droga do homebrew na Xboxa 360

Maciej Ciepliński 23:22
Przez ponad rok od premiery konsoli Xbox 360 uzyskał opinię bardzo solidnie zabezpieczonego. Przez ten czas hackerom udało się jedynie stworzyć zmodyfikowane firmware napędu DVD konsoli umożliwiające grę na kopiach zapasowych. Wykorzystano wtedy doświadczenia z łamania zabezpieczeń w pierwszym Xboksie. Wyglądało na to, że nieprędko będziemy mogli cieszyć się programami homebrew (oględnie mówiąc - nielicencjonowanymi) na najnowszej konsoli Microsoftu.
Miniony tydzień przyniósł jednak dobre wieści - udało się znaleźć lukę w Hypervisorze pozwalającą na uruchomienie dowolnego kodu. Niejaki Crawler360 wypuścił maleńki programik wyświetlający wiadomość "Hello, world". To jedynie potwierdzenie działania tej metody. Można się spodziewać, że w przyszłości będzie można zainstalować Linuksa oraz uruchamiać bardzo rozbudowane programy (vide XBMC dla pierwszego X-a). Na dzień dzisiejszy jednak metoda ta jest bardzo toporna. Wymaga przede wszystkim odpowiedniej wersji software'u konsoli. Nie może być starsza niż 4532 (z października 2006 r. - to wtedy po raz pierwszy pojawił się błąd w zabezpieczeniach) i nowsza niż 4548 (do stycznia 2007 r., kiedy to Microsoft dowiedziawszy się o błędzie wypuścił łatkę). Ponadto konieczne jest wykorzystanie zmodyfikowanej gry King Kong, a co za tym idzie - przeflashowanie napędu DVD konsoli. Na koniec trzeba jeszcze przylutować port szeregowy do Xboksa... Dla zwykłych użytkowników konsoli Microsoftu cała metoda jest na tym etapie rozwoju bezużyteczna. Miejmy jednak nadzieję, że z czasem Xbox 360 dorobi się tak pokaźnej biblioteki homebrew jak PSP czy chociażby pierwszy Xbox.
<< AnyDVD HD ze wsparciem dla Blu-ray | | Oficjalny polska strona PlayStation Portable >>


Komentarze

ynsiwy - 4 March 2007, 00:33:46
tak czy inaczej, nie ma rzeczy niemozliwych :)

Sunna - 4 March 2007, 21:53:16
Moze ktos poprawi ten news bo to chyba najbardziej zabugowany jaki widzialem. Tragicznie sie to czyta.

kretos - 5 March 2007, 09:28:38
" pozostawa? uzyska? opini?", "uda?o si? jedynie stworzy?"

macluke - 5 March 2007, 10:19:10
Jako? nie rozumiem: 'Miniony tydzie? przynis? jednak dobre wie?ci'. To znaczy, ?e zdaniem pisz?cego ten tekst, ?amanie zabezpiecze?, co prowadzi to piractwa jest czym? chwalebnym, dobrym i godnym polecenia?

Darek_K - 5 March 2007, 11:05:34
Z?amanie zabezpiecze? i uruchomienie programw "domowej roboty" daje du?o wi?cej mo?liwo?ci ni? tylko odpalanie piratw. Nikt Ci nie ka?e kupowa? czy u?ywa? nielegalnych kopi. To zale?y tylko i wy??cznie od Ciebie.

Berion - 5 March 2007, 11:09:05
Pomi?dzy scen?, a warez scen? jest kolosalna r?nica. Nikt nie pochwala piractwa. Z?amanie zabezpiecze? otwiera drog? do DARMOWEGO i znacznie przewy?szaj?cego mo?liwo?ciami soft komercyjny. To po pierwsze.

Po drugie: kopia zapasowa, zapewne znane Ci jest taaie poj?cie - bez obej?cia itp. zabezpiecze? producenta nie uruchomisz jej na konsoli (lub np. z HDD! co jest znacze wygodniejsze i oszcz?dza nap?d).

Po trzecie homebrew nie jest nielegalne o ile jest kopilowane niekomercyjnym SDK i o ile nie korzysta z ich bibliotek, ale tu ju? wkraczamy na nieco inny grunt.

Po czwarte: jeden b?dzie kra?? gry z sieci, inny robi? backupy swoich gier, jeszcze inny odpala? samo homebrew. To jest bro? obusieczna, ale - tu pozwol? sobie zacytowa? niejakiego Adama M. - "Wolno?? jednych nie mo?e by? kosztem drugich" ;)



Tak?e ilekro? s?ysz? o kolejnym exploicie czy luce w zabezpieczeniach, tyle razy si? z tego ciesz?. Dostajemy w?dk?, a gdzie bedziemy ?owi? ryby to ju? nasze sumienie, czy? nie?


PS: b??dy poprawione.

hao - 5 March 2007, 11:11:59
macluke: a nie jest? Przecie? koniunktur? mediw nap?dzaj? w du?ej mierze piraci (inaczej p?yty dvd kosztowa?yby dalej stw? lub oko?o ;)

macluke - 5 March 2007, 14:22:04
Oczywi?cie, wol? wolne systemy, wolne programy.
Je?eli producent, w tym wypadku Microsoft, chcia?by udost?pni? ?rd?a programw spo?eczno?ci open source to na pewno by tak zrobi?.
Je?eli tego jednak nie zrobi? to prze?amywanie istniej?cych zabezpiecze? jest piractwem.

Oczywi?cie - pewne rzeczy s? uniwersalne i wszystko zale?y od celu, w jakim si? je uzyje. N? zabija i kroi chleb.
Homebrew mo?e otwiera? niebezpieczn? furtk? to kroku dalej.

D?ugo by o tym mo?na dyskutowa?.... I argumetw / kontrargumentw mo?na tak?e du?o wynajdowa?.

zbynia - 5 March 2007, 14:52:50
tylko ze dzieki piractwu konsole staja sie popularne
tak bylo z nintendo(kartridze 100 in one:))))
tak bylo z playstation 1/2 i psp
tak bylo z xboxem
sega podupadla bardzo szybko bo przekombinowali

Aston Martin - 5 March 2007, 16:22:15
Co z?o?y? cz?owiek to cz?owiek rozbierze.

Kuba PS3 - 6 March 2007, 19:53:19
co za bzdury jak juz monz a uruchomic piraty na xboxie 360!!

Berion - 7 March 2007, 08:44:29
Nie "piraty", tylko kopie bezpiecze?stwa. Mo?na, i co z tego? Ale homebrew nie mo?na (lub mo?e raczej dopiero mo?na). XD


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: