Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Matsushita, właściciel tak znanych marek jak Panasonic, Technics czy Matshita, rozpoczął program telepracy.
30 000 z 76 000 pracowników firmy, oczywiście nie licząc zatrudnionych w fabrykach lub z innych powodów potrzebnych fizycznie w miejscu pracy, od pierwszego kwietnia nie musi przychodzić do pracy. Dzięki szybkiemu Internetowi mogą wykonywać powierzone zadania z domu. Nadzór będzie odbywał się poprzez e-mail oraz telefon.
Telepraca nie jest niczym nowym. Jej zalety dla obu stron są oczywiste. Jednak Matsushita wprowadza ten sposób zatrudnienia na niespotykaną dotychczas skalę. Pionierem jednak jest IBM, który około 30% swoich japońskich pracowników zatrudnia właśnie w ten sposób od 2001 roku.