Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Najnowszy tytuł o przygodach Jamesa Bonda, „Casino Royale”, jest pierwszym filmem HD sprzedanym w ponad 100 000 egzemplarzy. Ponieważ premiera nastąpiła zaledwie 13 marca, wynik jest zadziwiający. Pierwszą płytą DVD która tego dokonała był „Air Force One” w roku 1998 po 11 miesiącach na rynku. Jednocześnie „Casino Royale” jest pierwszym filmem HD, który dostał się do dziesiątki best sellerów Amazon.com.
Dla obozu Blu-Ray pozytywną informacją jest 700% wzrost sprzedaży tytułów w tym formacie od momentu premiery PlayStation 3. Jednak najdynamiczniejsze wzrosty notują poszczególne filmy w formacie HD DVD. Od połowy marca, gdy w najlepiej sprzedającej się setce tytułów był tylko jeden nośnik HD DVD. „Children of Men” z miejsca 93. podskoczył do 18. Płyta „Casino Royale” - najlepiej sprzedający się tytuł w formacie BD – spadła na miejsce 35. i jest już wyprzedzana przez 3 inne nośniki HD DVD (oprócz „Children of Men” na miejscu 30. znalazł się „The Complete Matrix Trilogy” i „Happy Feet” na 32.). „Happy Feet” w wersji BD jest na miejscu 45.
Ciekawa jest sytuacja tytułu „Planet Earth – The Complete BBC Series”, gdyż jest dostępny we wszystkich formatach na Amazon.com i wszystkie one są w Top 100. DVD na miejscu 14, HD DVD na 64. a BD na 73.
Ranking Amazon.com jest wiarygodny z uwagi na osiągany poziom sprzedaży i aktualizację danych przeprowadzaną co godzinę. Jednak nie można z niego wysnuwać wniosków co do przyszłości formatów po zaledwie kilku miesiącach od momentu ich premier. Wystarczy przypomnieć sobie nośniki UMD, które po wejściu na rynek osiągnęły niezwykle wysokie pozycje w rankingach sklepu, by po kilku miesiącach praktycznie zniknąć.