close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



30 maja 2007

Holograficzne wyświetlacze

Radek Sidoruk 23:09
Dotychczas wyświetlacze 3-D były tylko mrzonką. Najważniejszą przeszkodą były obliczenia potrzebne do właściwej prezentacji ogromnej liczny pikseli obrazu – ćwierć miliona razy większej, niż HDTV. Komputer, który mógłby tego dokonać po prostu nie istnieje. Dzięki sprytnym algorytmom niemieckiej firmie SeeReal udało się tego dokonać.
Recepta jest prosta – zredukować ilość pikseli. SeeReal opracowała proces odrzucający niepotrzebne piksele. Obraz obliczany ma teraz ilość punktów obrazu jak obraz 2D. Ponadto ilość obliczeń w czasie rzeczywistym została zredukowana dzięki systemowi śledzenia. Firma zaprezentowała prototyp w Kalifornii w czasie forum Society for International Display. Zapowiada, że już posiada kilka kontraktów, które umożliwią stworzenie produktów konsumenckich.


Źródło: PCPro
<< StarForce FrontLine 5.0 | | 256GB na 2,5” SSD >>


Komentarze

pietro_asp - 31 May 2007, 03:45:39
Zapowiada sie ciekawie, ciekawe czy rzeczywiscie bedzie to obraz 3d, czy tylko troche lepsze 2D.

Lester - 31 May 2007, 14:46:10
je?li dobrze zrozumia?em, to zastosowano znan? od do?? dawna technik? u?ywan? obecnie do generowania grafiki 3D na zwyk?ych monitorach, polegaj?c? na pomijaniu w obliczeniach pikseli ktrych nie wida?. wi?c b?dzie to po prostu troch? lepszy obraz 3D daj?cy efekt g??bi, jenak raczej nikt sobie nie poogl?da przedmiotw doodko?a, ani co jest za przeszkod?. w zasadzie ca?? innowacj? (cho? nie ma??) jest przeniesienie obrazu na wy?wietlacz holograficzny.

sobrus - 31 May 2007, 16:55:43
rzeczywi?cie wygl?da to jakby zastosowali jak?? modyfikacj? technologii z PowerVR.

Jarson - 1 June 2007, 01:12:28
@Lester
Chyba nie do ko?ca o to chodzi. Technika o ktrej piszesz polega na nierenderowaniu tych p?aszczyzn i obiektw, ktre znajduj? si? na mapie, ale s? zas?oni?te przez inne p?aszczyzny lub obiekty. Chodzi tu na przyk?ad o to, ?e je?li dan? posta? zas?ania Ci ?ciana, to karta graficzna nie b?dzie oblicza?a jej wygl?du, ruchw itp., poniewa? i tak by? tego nie zobaczy?, a wi?c nie przyda?oby si? to do niczego, a jedynie po?era?o zasoby komputera.

Redukcja pikseli o ktrej mowa w artykule nie mog?aby si? odby? na tej zasadzie, gdy? obraz w filmie i tak ze swej natury jest "jednop?aszczyznowy" - obecno?? bli?szego obiektu zas?ania dalszy. Tu istnieje koncepcja innego rozwi?zania, znanego nie od dzi?, ktre jak wida? dopiero teraz doczeka?o sie swojej praktycznej realizacji:
Je?li obraz b?dzie mo?na wy?wietli? w rozdzielczo?ci np. 1920x1080x100 (ostatnia cyfra oznacza ilo?? pikseli "wg??b" obrazu 3D), to nie b?dzie trzeba nak?ada? na siebie stu obrazw o rozdzielczo?ci 1920x1080, ka?dy na innej g??boko?ci, a jedynie 100 wycinkw obrazw, ka?dy zawieraj?cy tylko cz??? ca?o?ci - tak, aby nie musie? przelicza? tzw. "pustych" pikseli.

Je?li ten projekt zostanie szcz??liwie wprowadzony, obraz 3D b?dzie tworzony tak, jak tworzy si? makiety terenu - b?dzie to zwyczajny obraz filmowy, "pouwypuklany" jedynie w odpowiednich miejscach.


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: