close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



25 czerwca 2007

Szybszy CPU w PSP

Radek Sidoruk 23:03
Użytkownicy z USA zauważyli, że po dokonaniu aktualizacji oprogramowania konsoli PSP do aktualnej wersji 3.50, CPU urządzenia przyspieszył.
Oryginalnie PSP wyposażona jest w procesor MIPS R4000 pracujący z prędkością 333MHz. Jednak, z powodu szybkiego zużycia energii przez konsolę, prędkość ta została ograniczona programowo do 266MHz. Najnowsza aktualizacja 3.50, oprócz znaczącego zwiększenia możliwości komunikacji z PS3, ponownie odblokowuje częstotliwość 333MHz. Sony nigdy nie podało oficjalnego powodu obniżenia taktowania w PSP. Tak samo teraz nie poinformowało o jego zwiększeniu. Najprawdopodobniej jednak chodzi o pokazanie przewagi nad konkurencyjnym Nintendo DS. Przypominamy, że modowane firmwary często również odblokowywały pełną częstotliwość zegara PSP, dzięki czemu gry działały płynniej, kosztem szybszego wyczerpywania się baterii. Na razie Sony nie zaprezentowała żadnej gry wykorzystującej w całości możliwości przyspieszonego CPU.


Źródło: VNUNET
<< Nadwyżka CD-R na rynku | | Nadchodzą combo Blu-Ray od LiteOna >>


Komentarze

Jarson - 26 June 2007, 11:25:27
To oznacza przyspieszenie procesora konsoli o dok?adnie 25%... To ju? poka?na r?nica i mo?na by j? by?o dobrze wykorzysta?.

piotrcz - 26 June 2007, 20:55:17
Nie ma chyba przymusu aktualizacji softu wi?c Sony na razie nie wypu?ci gierki wykorzystuj?cej wi?ksz? moc bo zaraz by by?y reklamacje, ?e gierka przycina.

Seadog - 26 June 2007, 21:32:42
No, chyba nie do konca. Id?c t? drog? rozumowania, to producenci gier w ogle nie wypuszczaliby nowych tytu?w, bo przecie? nie ma obowi?zku wymiany swojego Celerona 400 mHz na Core2Duo...

piotrcz - 27 June 2007, 19:04:12
Ale tu jest inna sytuacja. Jest teoretycznie jedna wersja PSP na ktrej wszystko co na ni? pisane powinno dzia?a? bez problemu.

Seadog - 27 June 2007, 20:41:04
Nie ca?kiem inna. Przecie? pewne gry tak?e wymagaj? aktualizacji softu (sterowniki DirectX) cho? nie zmieniasz sprz?tu.

Seadog - 27 June 2007, 20:43:12
Zapomnia?em dopisa?:
Wystarczy zatem, ?e dla danej gry na PSP napisz? "wymagana wersja oprogramowania xx.xx lub wy?sza" i po sprawie.

Berion - 27 June 2007, 23:18:59
Na CF od dawna mo?na sobie ustawi? 333MHz. Te? mi super funkcj? dodali...

@Seadog
To nie jest ?aden problem poniewa? i tak gry zawsze zawieraj? update fw. Je?li jest ni?szy to bez przeflashowania ko?ci w ni? nie zagrasz.

zbynia - 30 June 2007, 02:04:53
panowie wyluzujcie - niektore gry same przestawiaja zegar na wyzsza czestotliwosc - podobno robi to need for speed i kilka innych......
u dark alexa za to mozna wybrac kilka i do sluchania muzyki ustawic sobie najnizsza mozliwa........


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: