Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Firma Verance Corp poinformowała o rozpoczęciu sprzedaży licencji na technologię Audio Watermark dla płyt HD DVD oraz Blu-Ray.
Audio Watermark jest częścią zabezpieczenia AACS. Specjalnie spreparowany, niesłyszalny sygnał jest wkomponowany w ścieżkę audio na płycie. Jest on niewidoczny dla użytkownika. Nie jest częścią specyfikacji AACS i dotychczas nie był zastosowany w żadnym tytule HD.
Dzięki tej technologii będzie możliwe wykrycie potencjalnych źródeł wycieków materiału HD do nieautoryzowanego obrotu. AACS LA spodziewa się finalnej wersji specyfikacji AACS zawierającej technologię Audio Watermark w ciągu najbliższych miesięcy. Po jej wdrożeniu odtwarzacze będą wykrywać nielegalne kopie i odmawiać ich odtwarzania.
Jednocześnie wszystko wskazuje na to, że zabezpieczenie nie będzie skuteczne w przypadku korzystania z odtwarzaczy komputerowych lub po dokonaniu konwersji materiału do dowolnego innego formatu.
mo?e i nies?yszalny, a mo?e s?yszalny. zale?y jaka cz?stotliwo??? faktem bezspornym jednak jest, ?e poch?onie cz??? bitrate'u ktry mg? i?? na kodowanie audio. tym samym jako?? d?wi?ku dostanie po dupie i to mo?e by? ju? s?yszalne, przynajmniej przez audiofilii.
po co w takim razie pcha? si? w HD z super wypasionym d?wi?kiem, skoro go za?miecaj?? i z obrazem, ktry pewnie id?c za ciosem lada moment rwnie? ulegnie ostemplowaniu? a z do?wiadczenia mo?na powiedzie?, ?e to i tak na wiele si? nie zda.
Mzymon
- 5 July 2007, 16:44:02
@Lester "stemplowa?" to oni ju? prbowali. W kinach z cyfrowymi projektorami (czy s? w ogle takie kina w Polsce?) mi?dzy klatki mi?li wciska? jakie? ?mieci ktre mia?y zak?ca? prac? matryc w kamerach cyfrowych. Projekt upad? ze wzgl?du na tzw. efekt przekazu podprogowego.
"(...)nies?yszalny sygna? jest wkomponowany w ?cie?k? audio na p?ycie. Jest on niewidoczny dla u?ytkownika." No raczej wszystko co s?yszymy jest nie do zarejestrowania przez zmys? wzroku :) Mo?na widzie? efekty oddzia?ywania d?wi?ku. S?yszalny to oni nie b?dzie je?li wepchn? go powy?ej pasma 20kHz. B?dzie to podobnie jak z radiem, gdzie d?wi?k jest ograniczony do 15kHz a na cz?stotliwo?ci 19kHz jest nadawany tzw. pilot stereo.