Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Największe na świecie wydawnictwo muzyczne, Universal Music, rozpocznie w tym miesiącu sprzedaż singli na nośnikach flash.
Pierwszym singlem będzie utwór Keane i Nicole. Ukaże się 29 października w cenie 4,99 na PenDrive. Ten sam singiel na CD będzie tańszy – tylko 2,99£. Jednak wersja PD będzie dodatkowo zawierać wideoklip oraz dodatkowe multimedia. Dla porównania – w wersji do pobrania przez Internet za te pieniądze można kupić cały album.
W pierwszej połowie roku ceny CD spadły o 19% w USA i 10% w Wielkiej Brytanii. Wytwórnie podają jako przyczynę piractwo. Nadal zarabiają więcej na muzyce sprzedawanej na nośniku fizycznym, niż na pliku w Internecie. Ponieważ młodzi ludzie zaczynają uważać CD za przestarzałe nośniki, firmy zmuszone są szukać nowych rozwiązań.
Również Warner zamierza wprowadzić PD z muzyką do sprzedaży. Jednak za 7,99£ użytkownik otrzyma coś pośredniego między albumem a singlem. Na nośnikach tego typu ma się znajdować kilka starych nagrań, kilka nowych oraz linki do dodatkowej zawartości multimedialnej w Internecie. Wszystko obsługiwane za pomocą interfejsu zastępującego okładkę płyty.