close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



20 listopada 2007

Tańsze tworzenie gier na PS3

Jarek Galus 00:38
Sony ma dobrą nowinę dla twórców gier, zainteresowanych tworzeniem nowych tytułów na PS3 - cena służącego do tego oprogramowania spadła niemal o połowę i kosztuje teraz 10 250$. Ma być ono jednocześnie wzbogacone o nowe, niedostępne dotąd funkcje.
ps3_3.jpg
Przedstawiciel Sony powiedział, że w miarę wzrostu ilości nowych gier przeznaczonych dla Playstation 3, cena SDK (software development kit) będzie systematycznie malała. Jest to dobra wiadomość, szczególnie dla małych studiów developerskich, które nie mogły sobie pozwolić na wydanie 20k $ na zestaw do tworzenia nowych tytułów - szczególnie, że do tej pory koszty stworzenia gry na PS3 były znacznie wyższe niż w przypadku Xboxa 360 czy Wii, przez co warto było raczej inwestować w dwie pozostałe konsole. Obniżkę cen zawdzięczamy porozumieniu między Sony a firmą SN Systems, która zajmuje się techniczną stroną programowania gier wideo. Wiele rozwiązań firmy bedzie zastosowane w nowym PS3 SDK.

Źródło: TG Daily
<< Nowe 20x Pioneer (DVR-115D, DVR-215D, DVR-215) | | Nowe funkcje w nowych nagrywarkach Pioneera >>


Komentarze

nimal - 20 November 2007, 00:57:11
dobrze, ze nie napisali TANIE tylko TANSZE :D
swoja droga ktoras konsola (xbox?) za free daje narzedzia osobom z wykupionym dostepem online i nawet moga oni swoje gry potem udostepnia lub SPRZEDAWAC w sieci!
w koncu wieksza dostpenosc gier podnosi popularnosc konsoli
a tu promocja - SDK za ponad 10k$ :|

demek - 20 November 2007, 01:25:03
taniocha.......

wredniak - 20 November 2007, 08:06:40
nie przesadzajmy ze 10k$ to jest jaka? kosmiczna cena.
?redniej klasy prze??cznik Cisco kosztuje tyle.
trzeba pami?ta? tak?e, ?e firmy sprzedaj?ce konsole nie zarabiaj? na konsolach tylko na grach.

Biken - 20 November 2007, 08:26:16
... nowe mo?liwo?ci. Czy?by ukryli jeszcze jeden procek ? Teraz to si? zacznie.....

Jarson - 20 November 2007, 08:34:11
Nowe mo?liwo?ci w programowaniu, ja bym powiedzia?, ze u?atwienia dla programistw, pozwalaj?ce uzyska? te same, co dotychczas efekty mniejszym nak?adem pracy, nic wi?cej :)

A 10k to jak splun?? dla du?ych studiw, gdzie koszty stworzenia gry i tak si?gaj?setek tysi?cy dolarw, ale wiele dla studia, ktre chce opracowa? gr? z bud?etem 10k $ :D

demek - 20 November 2007, 11:09:56
yyyyyyy
tak, teraz bedzie latwiej, zamiast spedzic 100h zeby odszyfrowac wypociny sony teraz bedzie potrzeba 95h

i dalej nic ciekawego nie powstanie

Mastermind - 20 November 2007, 16:18:20
Swietnie, teraz powstanie jeszcze wiecej wspanialych exclusive'ow takich jak Resistance, Motorstorm, Warhawk, Heavenly Sword, Uncharted, Ratchet&Clank itd... Sony - like.no.other!

ziomal16 - 20 November 2007, 16:44:27
Mastermind ciebie to sie juz nie da czytac. funboy

Jarson - 20 November 2007, 16:44:43
Mastermind - fan Sony - like.no.other! :)

demek - 20 November 2007, 17:02:38
dawno go nie bylo ;/

Belisarius - 20 November 2007, 17:56:06
Mastermind is back!!! :-)
C?, ja tak?e wspieram nowe dziecko japo?skiego giganta. Tylko niech jeszcze troszk? stanieje (lub bardzo - chodzi o 60 GB wersj?).

Berion - 20 November 2007, 18:35:22
@nimal
XNA dla "ludu" to jak biblioteki NetYaroze dla PSXa. Nie porwnuj tego nawet z "powa?nym" SDK. ;]

@Jarson
A nawet dziesi?tek milionw. Kilka zer chyba nie robi nikomu r?nicy, prawda? ;]

@demek
Grafika to nie wszystko - bo jak rozumiem, to masz na my?li pisz?c: "nic ciekawego".

@Mastermind
P?ac? Ci za t? propagand??

@Belisarius
60GB przesta?a by? oficjalnie produkowana. Je?li chcesz kupi? PS3 pod katem pojemno?ci dysku to kup dowoln?, a dysk sobie zmie? sam. Sony w przeciwie?stwie do MS da?o tak? mo?liwo?? bez zabawy w scenowe wynalazki.

Belisarius - 21 November 2007, 00:17:35
@Berion
Raczej chodzi mi o obs?ug? dodatkw w postaci SACD i gier z poprzednich systemw. pierwsza edycja (60 GB) mia?a takowe wsparcie, p?niejsza ju? nie koniecznie. Chyba, ?e co? si? znw zmieni... mam nadziej? ;)


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: