close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



20 stycznia 2008

Strategia Toshiby na rynku europejskim

Jarek Galus 22:36
Toshiba, główny poplecznik formatu HD DVD, podała szczegóły dotyczące strategii, za pomocą której będzie w najbliższym czasie walczyła o klientów. Najistotniejszymi jej elementami będą prowadzenie zakrojonej na szeroką skalę akcji promocyjnej mającej na celu uświadomić odbiorcom korzyści płynące z posiadania HD DVD, oraz - co jest szczególnie dobrą wiadomością dla osób, którym różnicy pomiędzy filmami w standardowej rozdzielczości a formatem hi-def nie trzeba tłumaczyć - wprowadzenie nowej polityki cenowej.



Toshiba przekonuje, że sytuacja obozu HD DVD na rynku europejskim nie jest tak zła, jak sądzą niektórzy. Na potwierdzenie tych słów podaje ostatnie sporzązone przez siebie statystyki. Wynika z nich, że od początku istnienia formatu na rynku europejskim zostało sprzedanych ponad 200 tysięcy odtwarzaczy HD DVD. Jest to niemal 60% wszystkich sprzedanych na Starym Kontynencie odtwarzaczy hi-def (oczywiście statystyki te nie uwzględniają PS3, które jest traktowane jako konsola). Połowa z tych odtwarzaczy została zakupiona w IV kwartale 2007 roku, co pokazuje, ze spadek cen tych urządzeń spowodował znaczący wzrost ich popularności. Kolejnym argumentem przytaczanym przez korporację jest stosunek sprzedanych odtwarzczy do sprzedanych filmów wysokiej rozdzielczośći - w 2007 roku proporcja ta wyniosła 3,5 i była wyższa, niż w przypadku BD. Toshiba przedstawiła strategię na najbliższą przyszłość. Będzie ona polegała na "zwiększeniu świadomości konsumenckiej w zakresie korzyści płynących z posiadania HD DVD". Korzyściami tymi są, zdaniem firmy, wysoka jakość filmów HD w porównaniu z filmami DVD, duże możliwości odnośnie korzystania z funkcji interaktywnych oraz możliwość upscalingu już posiadanych filmów DVD do jakości porównywalnej z filmami w wysokiej rozdzielczości. W przypadku funkcji interaktywnych podkreślana jest szczególnie obligatoryjna obecność złącza Ethernet w odtwarzaczach HD DVD, oraz stałe aktualizowanie oprogramowania wewnętrznego odtwarzaczy, co daje odbiorcy pewność, że będzie mógł cieszyć się wszystkimi dodatkami zawartymi w zakupionym filmie, bez względu na to, jaki odtwarzacz posiada. Jak się okazuje, funkcje interaktywne cieszą się u odbiorców dość dużą popularnością - z danych Universal, Paramounta oraz Dream Works wynika, że jak dotąd ok. 30% użytkowników HD DVD regularnie z nich korzysta. Toshiba zdaje sobie sprawę, że najlepszą metodą upowszechnienia się na rynku nowej technologii jest cena, co potwierdziły dobitnie przedświąteczne kampanie promocyjne. Korporacja zamierza dostosować swoją politykę cenową do możliwości masowego odbiorcy. Zmiany nie ominą też rynku polskiego - Toshiba zamierza poprawić sytuację swojego formatu w naszym kraju, poprzez rozszerzanie oferty filmowej i wypuszczenie na rynek nowych odtwarzaczy w niskich cenach. Toshiba Polska zapowiada pojawienie się nowego modelu ze średniej półki cenowej - HD-EP30, którego cena ma wynieść poniżej 800zł brutto, oraz modelu z klasy high-end - HD-EP35, w przewidywanej cenie nie wyższej niż 1200zł. Jak tłumaczy Masaaki Kimura, prezes Toshiby w Wielkiej Brytanii, cena nie gra większej roli dla odbiorców typu "early adopter" (czyli tych, którzy posiadają duże możliwości finansowe i nie żałują pieniędzy na nowinki technologiczne), jednak, aby dany format się upowszechnił, musi stanieć do poziomu cenowego akceptowalnego przez przeciętnego odbiorcę.

Źródło: hdtvpolska
<< Adobe dla studenta – zamieszania ciąg dalszy | | Dwa projektory Epsona z krótką ogniskową >>


Komentarze

Mastermind - 20 January 2008, 23:24:33
Najlepsza strategia Toshiby bylo stracenie 5 studiow filmowych w niespelna 3 dni :D

rahl - 21 January 2008, 00:14:38
Niestety - cena to nie wszystko, trzeba mie? pomys? na kampani? promocyjn? oraz znale?? mocne poparcie. Nie lubi? osobi?cie firmy sony, ale rozgrywaj? swoj? cz??? perfekcyjnie. Najlepszym cho? kosztownym(ale z pewno?ci? koszta zwrc? si? w przysz?o?ci wielokrotnie) posuni?ciem by?o wyposa?enie ps3 w blu-ray. Tego w?a?nie zabrak?o Toshibie - mocnego otwarcia.

demek - 21 January 2008, 00:15:02
jakie 5?
bo warner i new line cinema to ta sama firma i studio

zbynia - 21 January 2008, 00:33:47
hahahha ale maja argumenty - i to ma przekonac do kupienia hd dvd?
to samo moze powiedziec oboz bluray i dodac ze jak chcesz sobie nagrac plyte to nie masz problemu i dodatkowo zmiescisz prawie drugie tyle na nosniku niz w przypadku konkurencji

jesli oni chca z takim podejsciem ludzi przekonywac to juz przegrali z kretesem.....
tak jakby bd nie mialo tych wszystkich wlasciwosci....

juz glupi plik w wmv hd mialby wiecej plusow niz ich format......

demek - 21 January 2008, 01:42:15
cena czyni cuda

ale wy tego nie potraficie zrozumiec

co najwazniejsze skonczy myslec, ze polska to pepek swiata

rahl - 21 January 2008, 01:52:01
Cena czyni cuda ale tylko w CCC i w?a?nie w Polsce (i w supermarketach), gdzie indziej ju? nie jest tak r?owo.

demek - 21 January 2008, 01:58:37
widac bylo po obnizce w usa, uk i szkocjii...

JOCKER_EN - 21 January 2008, 10:26:08
kurcze co? te argumenty toshiby s? troch? s?abe upscaling ju? posiadanych filmw DVD BD te? to potrafi jak i rwnie? wi?kszo?? zwyk?ych odtwarzaczy DVD sprzedawanych na rynku z cenami te? co? marnie nowy panasonic DMP-BD30 ma podobno kosztowa? oko?o 1200z? co do reszty argumentw si? nie wypowiadam bo ju? si? przekona?em ?e rynek potrafi by? kapry?ny

zbynia - 21 January 2008, 11:41:06
demek ludzie juz nie leca na filmy jak za czasow dvd

i cena tu nic nie pomoze - widziales w polsce wybor filmow hddvd?jest tragiczny w porownaniu z bd
za granica nieco lepiej ale nie na korzysc hddvd.....

piotrcz - 21 January 2008, 12:48:51
Ja mo?e si? powtrz?, ale takie ceny (800z?) w stosunku do cen zza oceanu (150$) mnie nie przekonuj?. Przecie? USA ma bogatsze spo?ecze?stwo od naszego to dlaczego nas "doj?"? Kij im w oko. Nie kupi? ?adnego odtwarzacza HD. B?d? odtwarza? sobie z kompa.

nimal - 21 January 2008, 13:40:07
@ zbynia

w zeszlym tygodniu w MM w dojczlandach filmow HD DVD bylo na polkach duzo wiecej, tzw wysyp

zbynia - 21 January 2008, 20:52:35
za to u nas w MM hd dvd ma dwie polki.....4 sa dla BD.....
tylko jaka cena....(i tak bardziej sie oplaca kupic hd niz zlodziejski syf na dvd......)
zreszta nie ma takiego filmu za ktory zaplacilbym wiecej jak 50 pln...to zwykle zlodziejstwo pod przykrywka handlu


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: