Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Administratorzy największej na świecie wyszukiwarki plików torrent - ThePirateBay.org - zostali pozwani przez szwedzką prokuraturę. Rozprawa została wyznaczona na ostatni dzień stycznia.
Nie jest to pierwsza przeprawa administratorów strony ze szwedzkim wymiarem prawa - zdarzyło się już nawet, że strona została zamknięta przez Policję, ale po trzech dniach znów działała.
Pozwani, którzy na co dzień znajdują rozrywkę w przechowywaniu i pokazywaniu na stronie e-maili od właścicieli praw autorskich i władz z ostrzeżeniami o konsekwencjach ich działań, dziś również zdają się zupełnie nie przejmować ryzykiem - mimo, że jeśli zostaną uznani za winnych, grozi im do dwóch lat więzienia. Właściciele strony utrzymują bowiem, że samo przechowywanie torrentów plików chronionych prawami autorskimi nie jest przestępstwem, a strona nie wysyła, nie pośredniczy w wysyłaniu (bezpośrednio), ani nie przechowuje żadnych nielegalnych kopii plików.
Nie wiadomo jak zakończy się sprawa, wiadomo natomiast, że wyszukiwarka Zatoki Piratów cieszy się niesłabnącym, a wręcz rozsnącym zainteresowaniem - w ostatni weekend jej liczniki odnotowały, że ponad 10 milionów osób jednocześnie pobierało lub udostępniało pliki powiązane z torrentami udostępnianymi na stronie.
jak dla mnie to jest wspoludzial w przestepstwie - to tak jakby ktos udostepnil numery kart kredytowych w sieci - tez skorzysta ktos inny... Kiedys sie przejada na tym.
tjanusz
- 29 January 2008, 10:36:16
Nie wyg?upiaj si? z tym wsp?udzia?em. Jakie to przest?pstwo? Gra? na nosie frajerom zlecaj?cym pisanie ustaw pod swoje dyktando.
Mam nadzieje, ?e ch?opaki b?d? "trzyma? fason" i kolejny raz o?miesz? wymiar "sprawiedliwo?ci".
cana
- 29 January 2008, 11:03:49
@kretos,
a produkcja no?y, kart sieciowych, notepada, UVA tez powinna zosta? podci?gni?ta pod wsp?udzia?? :D
Alx
- 29 January 2008, 14:05:49
@kretos
Uwa?aj, bo ca?y czas nosisz ze sob? narz?dzie gwa?tu ! W zasadzie mo?na by Ci? ukara?...
piotrcz
- 29 January 2008, 15:54:10
@kretos - ten przyk?ad jest akurat bardzo chybiony. Ja bym porwna? ich do ksi??ki telefonicznej z numerami dilerw, co moim zdaniem te? nie jest karalne. Jak ich nie ukarz? za podatki to raczej nic nie zrobi?.
jorg35
- 29 January 2008, 18:23:58
@kretos ty ju? ?e? chyba ca?kiem zg?upia?,na kim chcesz zrobi? wra?enie.
klosz007
- 29 January 2008, 19:11:07
Kretos, raczej jakby kto? udost?pnia? adresy stron gdzie s? te numery. To nie to samo co udost?pnianie samych numerw.
Darth Jaden
- 29 January 2008, 20:10:24
Przeciw TPB wyst?pi?a IFPI i MPAA. O ile udzia? IFPI w ca?ej sprawie, to rozumiem - dzia?aj? mi?dzynarodowo. Ale MPAA? Przecie? oni prbuj? na chama wcisn?c gdzie si? da jankeskie prawo (pewnie wydaje im si?, ?e Szwecja to jankeska kolonia).
Sam jestem przeciwny nielegalnemu ?ci?ganiu, ale to, co ostatnio wyprawiaj? jankeskie organizacje - RIAA, MPAA itp. - zakrawa na kpin?.
TPB, do boju. Os...ikac ameryka?skich uzurpatorw.
scalak77
- 29 January 2008, 21:10:30
Je?li s? tacy m?drzy t o czemu do dzi? w Polsce nie kupie oryginalnych wyda? seriali np. Stargate czy Balistic Galaktika ??? tu gdzie teraz przebywam (Hiszpania) w pierwszym lepszym sklepie (np. Cerrfur) na stojakach s? p?yty z Stargate ca?e 10 sezonw w 1 opakowaniu za 169 euro? a w polsce nie ma, niech zaczn? wydawa? wiecej film na p?ytach w Polsce to i piractwo sie zmiejszy
zbynia
- 29 January 2008, 23:02:06
tylko ze polakow nie porabalo placic 80 pln za film ktory zawita w odtwarzaczu moze z 10 razy przez caly swoj zywot.....
filmy nie powinny kosztowac wiecej jak 10-15 pln - inaczej zawsze bedzie sie oplacalo sciagac z netu
(ps.film zarabia jak jeszcze w kinach leci - i to gruba kase - potem spokojnie moze byc za darmo albo za grosze)
demek
- 30 January 2008, 03:07:40
byly badania pare lat temu
nawet gdyby cd audio albo dvd kosztowaly 5zl to piractwo w polsce wcale by nie spadlo bo wiekszosc naszych rodakow dalej powie, ze taniej kupic czyste cd/dvd i scigniac z netu
Biken
- 30 January 2008, 09:54:44
@demek moim zdaniem nie masz racji.
Przypomnijcie sobie jaki renesans mia? format VideoCD kilka lat temu w Polsce. W ka?dym hipermarkecie robili rega?y dla niego bo tak si? to sprzedawa?o. Cena niewysoka to ka?dy cho? niewiele to zarobi na takim wydaniu a cz?owiek zadowolony ?pi spokojnie.
Lepiej mniej zarobi? a od wielu. Niezliczone hurtownie nie mog? si? myli?, pora by pomy?leli te? dystrybutorzy !
kretos
- 30 January 2008, 10:30:12
Nie popieram MPAA, RIAA itp. Ale kazdy doskonale wie ze taka strona ma tylko jedno przeznaczenie. Takie samo jak strona z numerami kart kredytowych. A producent nozy raczej nie pracuje tylko dla seryjnych mordercow - jego target jest troche inny. Bez torrentow na tej stronie technicznie nie byloby mozliwe sciagniecie nielegalnie pewnych rzeczy wiec jak dla mnie to jest wspoludzial.
tjanusz
- 30 January 2008, 15:06:31
Bez "cz?onka" technicznie nie mg?by? zgwa?ci?. Jak dla mnie jeste? winny.
zbynia
- 30 January 2008, 23:56:09
coz to jest posrednictwo - nie da sie temu zaprzeczyc
zbynia
- 31 January 2008, 10:01:20
ale z drugiej strony - internet to jeden wielki smietnik i mozna na nim wygrzebac rozne fajne rzeczy bez lamania rawa bo nic co jest dostepne bez lamania zabezpieczen i oszukiwania nie jest kradzieza
niech te patalachy wreszcie zrozumieja ze nikt nie kradnie zadnych mp3 ani filmow..poprostu znajduje w ten sam sposob jak mozna znalezc plyte na ulicy......
i tak naprawde to nie z iractwem trzeba walczyc tylko ze zlodziejami z wytworni dystrybucji(ci sa najgorsi bo przyklejaja wiecej niz cala wytwornia artysci i producenci ..ba a nawet wiecej niz sklepy)
zbynia
- 31 January 2008, 10:02:21
a i dziekuje przyglupom wymyslajacym promocje typu zagraniczna plyta polska cena za wybrakowany produkt(scierwo nie wladka i brak kawalkow)
zbynia
- 31 January 2008, 10:04:06
i najwazniejsze na koniec - pieprzy sie ze film czy plyta zarobila miliony aktor czy artysta tez i marudzi sie ze ludzie sciagaja z netu....
i co z tego jak i tak zwrocilo sie z nawazka?malo zlodziejom jeszcze?
cena dlaludzi i mozna gadac - poki nic nie robia w tym kierunku to niech sie wypchaja z pretensjami
Jarson
- 1 February 2008, 00:58:30
@zbynia
Wszystko dobrze, ale staraj si? na przysz?o?? jednak w jednym komentarzu zmie?ci? :)
Argument z wielomilionowymi ga?ami aktorw, re?ysera itp. uwa?am za jeden z najwa?niejszych z tych, ktre ?wiadcz?, ?e jednak te ceny mog?yby by? ni?sze...