close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



18 lutego 2008

Jak nie tracić danych ?

Loster 10:10
Z doświadczeń Kroll Ontrack, wiodącej na świecie firmy odzyskiwania danych i informatyki śledczej wynika, że aż 30 proc. przypadków, w których nie można odzyskać danych z dysku twardego komputera spowodowanych jest prostymi błędami użytkowników w momencie utraty danych. Żeby zmniejszyć skalę zjawiska eksperci opracowali listę najczęściej popełnianych błędów.

Firmy specjalizujące się w odzyskiwaniu danych są w stanie odzyskać informacje w zdecydowanej większości przypadków. W laboratoriach Kroll Ontrack odzyskiwane są dane ze spalonych i zalanych wodą komputerów niezależnie od rodzaju systemu operacyjnego czy rodzaju pliku.

Lista najczęściej popełnianych błędów uniemożliwiających odzyskanie danych specjalistom: 1. Użytkownik komputera w momencie utraty danych usuwa pozostałe dane i formatuje dysk twardy, a następnie przegrywa na niego dane z kopii zapasowej utworzonej przed utratą informacji. Zwykle po wykonaniu tej operacji okazuje się, że kopii danych nie można odczytać lub dane są już nieaktualne. Ponieważ nośnik wcześniej został wyczyszczony, a w miejsce utraconych danych zostały zapisane informacje z archiwum prawdopodobieństwo odzyskania oryginalnych danych znacznie maleje. Żeby uniknąć tego błędu użytkownicy komputerów powinni regularnie archiwizować dane i testować swoje kopie zapasowe poprzez próby skopiowania ich na inny nośnik.

2. W sytuacji kiedy awarii ulega dysk twardy część użytkowników kupuje identyczny model dysku i stara się wymienić części, które ich zdaniem uległy awarii. Ponieważ części zepsutego nośnika zawierają informacje charakterystyczne tylko dla tego nośnika, ich prosta wymiana dopóki nie zostaną odpowiednio zaprogramowane żeby „porozumieć się” z dyskiem nie powoduje odzyskania dostępu do danych zapisanych na nośniku. W przypadku mechanicznej awarii dysku twardego eksperci Kroll Ontrack sugerują kontakt ze specjalistami.

3. Kiedy dysk twardy nie wydaje dźwięków potwierdzających jego działanie część użytkowników wyciąga wniosek, że przyczyną musi być zablokowanie głowicy dysku twardego. Osoby te wymontowują dysk z komputera i potrząsając nim lub uderzając starają się „odblokować” głowicę. Zatrzymanie pracy dysku twardego może być spowodowane różnymi przyczynami. Uderzanie dysku lub potrząsanie nim nie naprawi nośnika. Może natomiast spowodować porysowanie talerzy dysku przez głowicę co może prowadzić do bezpowrotnej utraty danych.

4. Kiedy komputer/dysk twardy zostaje zalany wodą (zarówno wskutek powodzi jak i np. wylania szklanki płynu na klawiaturę laptopa) użytkownicy starając się rozwiązać problem próbują osuszyć dyski suszarką do włosów, w ten sposób dalej niszcząc nośnik. W przypadku zalania nośników nie należy dopuścić do ich wyschnięcia i w takim stanie przekazać je specjalistom.

5. Użytkownik uruchamia defragmentator dysku w celu naprawy domniemanej awarii systemu operacyjnego. Jeśli powodem awarii jest fizyczne uszkodzenie dysku to uruchomienie tego typu narzędzia systemowego powoduje dalsze uszkodzenie nośnika, a w konsekwencji minimalizuje szansę odzyskania danych. W przypadku mechanicznego uszkodzenia dysku najpewniejszą metodą rozwiązania problemu jest prośba o poradę specjalistów.

Większość dysków twardych w którymś momencie ulega awarii. To co użytkownik zrobi w takiej sytuacji często przesądza o możliwości odzyskania danych – mówi Paweł Odor, główny specjalista Kroll Ontrack w Polsce. – Ponieważ na dyskach twardych przechowujemy coraz ważniejsze informacje bardzo istotne jest, aby użytkownicy komputerów wiedzieli czego nie robić w momencie utraty danych. Kiedy rzecz dotyczy naszych najważniejszych danych warto poprosić o poradę specjalistów. Część z nich, jak Kroll Ontrack, udziela bezpłatnych konsultacji w przypadku utraty informacji – dodaje Paweł Odor.

<< Recenzja Pioneer BDC-S02 | | Seagate Technology ogłasza wzrost dywidendy i zezwolenie na wykup akcji >>


Komentarze

zbynia - 18 February 2008, 13:56:47
nudne staja sie te tanie i glupawe artukuliki sponsorowane.....

kontaktuj sie ze specjalistami - zczyszcza cie z kasy

punkt 2 to standartd i wreb tym glupim gadkom dziala bez najmniejszych problemow....

Bartez - 18 February 2008, 14:16:57
@zbynia
Po pierwsze, nie jest to artyku? sponsorowany. Po drugie, nikt Ci nie ka?e stosowa? si? do tych rad.

zbynia - 18 February 2008, 22:50:06
nie jest?

a na taki wyglada bo i kroll i ontrack udaja ze to zwykle artykuly a to nic innego jak reklama firmy...powinniscie za to brac kase....


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: