Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
48% amerykańskich nastolatków nie kupiło ani jednej płyty audio CD w 2007 roku. Spadek sprzedaży płyt oszacowano na 19% względem roku 2006. Nie jest to jednak spowodowane wyłącznie wymianą plików w sieciach p2p - coraz więcej młodych ludzi legalnie ściąga muzykę z internetu, poprzez serwisy typu iTunes lub Amazon.com MP3 Store.
Wśród najczęściej wymienianych przez młodzież przyczyn tego rodzaju zakupów są: szybkość, wygoda (w tym brak potrzeby chodzenia gdziekolwiek oraz brak konieczności konwertowania muzyki do formatów obsługiwanych przez przenośne odtwarzacze) i możliwość zakupu tylko interesujących ich utworów zamiast całej płyty.
Dla RIAA i podobnych jej organizacji będzie to zapewne bodziec do zintensyfikowania działań przeciwko piractwu.