LG Display ma zamiar rozpocząć produkcję i dostawy panoramicznych paneli LCD przeznaczonych do użycia w tanich notebookach, które to ostatnio stają się coraz popularniejsze. Korporacja zamierza wprowadzać także inne rozwiązania wychodzące naprzeciw najnowszym trendom na rynku komputerowym.

W sierpniu tego roku mają pojawić się wyświetlacze z linii 5G, o wielkości 8,9" i rozdzielczości 1024x600 pikseli. W kwietniu 2009 korporacja zamierza rozpocząć sprzedaż monitorów o wielkości 10,1 oraz 9,4", o proporcjach długości boków 16:9 i rozdzielczości 1024x576 pikseli.
Panel 8,9", pierwsze tego typu rozwiązanie LG Display, będzie najprawdopodobniej używany w tanich notebookach Acera i HP, być może będzie je również wykorzystywał Asustek.
LG pracuje jednocześnie nad upowszechnieniem w notebookach wyświetlaczy z podświetleniem LED. Korporacja ma podobne zamiary jak AU Optronic - chce wykorzystywać podświetlenie tego typu we wszystkich nowych laptopach mniej więcej w 2011 roku.
Według słów Davida Choi, wiceprezydenta LG Display z działu marketingu, w samym 2008 roku globalny rynek notebooków sięgnie 140mln sztuk, z czego ok. 10% będą stanowiły niskobudżetowe komputery wzorowane na Eee PC Asusa. W 2010 roku rynek tanich notebooków ma osiągnąć poziom 30mln egzemplarzy. Zgodnie z przewidywaniami, tego typu urządzenia będą najczęściej kupowane jako podarunki, następnie jako pierwsze komputery wśród nabywców zamieszkujących kraje rozwijające się, na trzecim miejscu będą plasowali się nabywcy z krajów rozwiniętych, którzy posiadają już "tradycyjne" notebooki, dla których tani laptop będzie pełnił funkcję "drugiego" komputera.
David Choi ocenia, że panoramiczne wyświetlacze w rozmiarach 10,1 oraz 9,4" będą niedługo niezwykle popularne w tanich notebookach, ze względu na to, że stanowią najlepszą kombinację niewielkiej wielkości, z dość wysoką rozdzielczością, umożliwiającą komfortową pracę.