Kierownictwo klubu Minnesota Vikings stwierdziło ostatnio, że wprowadzenie telewizji wysokiej w formacie HD przysparza im kłopotów odnośnie sprzedaży biletów na mecze drużyny. Podczas sezonu przygotowywane jest na każdy mecz 55 000 biletów, podczas, gdy parę lat temu było to o 6 000 więcej, za co osoby odpowiedzialne za marketing drużyny obwiniają nowy standard w telewizji.
Steve LaCroix z działu marketingu Minnesota Vikings zauważa, że wielu fanów może uważać, że zobaczy więcej, oglądając mecz, siedząc przed dużym telewizorem w swoim salonie, niż na widowni stadionu. Mecze Wikingów transmitowane są regularnie przez telewizję Fox, a więc fani drużyny mogą zdecydować się na pozostanie w domu, w zastępstwie wyjazdu na mecz.
W przyszłości problem ten może rzeczywiście stać się istotny, jako, że telewizja HD staje się coraz bardziej popularna. Kibice siedząc we własnym fotelu będą mogli zobaczyć przybliżenia i powtórki z najciekawszych akcji, oszczędzając pieniądze i czas na dojazd na stadion i kupno biletów, które stają się coraz droższe. Wrażenia z oglądania wydarzeń sportowych w telewizji, choć przez wielu są nieporównywalne do możliwości osobistego bycia na trybunach, dla innych mogą okazać się doskonałą alternatywą.
Bardzo prawdopodobne, że na skutek tych zmian zmaleją dochody z przygotowywania wydarzeń sportowych średniej klasy, które są na tyle duże, żeby być transmitowane w (choćby lokalnej) telewizji, ale jednocześnie jeszcze nie tak wielkie, aby bilety na nie były rozchwytywane na miesiąc przed ich rozpoczęciem.