Zgodnie z obietnicą daną we wstępie artykułu wracamy do tematu pamięci GDDR5, a dokładniej ich wydajności względem GDDR3. Kwestią często dyskutowaną jest przydatność pamięci GDDR5 w Radeonie HD 4870. Już znamy przykłady z historii (np. HD 3850 vs. HD 3870), gdzie teoretycznie sporo szybsze pamięci na nic się nie zdały. Jednak w przypadku nowej rodziny kart ATi sytuacja wydaje się być odmienna i patrząc na wyniki wydajności można odnieść wrażenie, że w wielu przypadkach faktycznie zastosowanie pamięci GDDR5 dało spory wzrost wydajności. Problem polega jednak na tym, że w większości przypadków źle postrzegamy kwestię różnic wydajności między starym (ale wciąż „jarym”) standardem, a nowym, teoretycznie dwa razy bardziej przepustowym. W czym rzecz?
Czytaj całość: GDDR5 - standard przyszłości?.
HD 4870 vs. GTX-260 - Grywalne rozdzielczości
Celem tej części publikacji jest sprawdzenie i wypisanie rozdzielczości w których w dane gdy będziemy mogli zagrać na danych kartach. Rywalizujące dziś ze sobą grafiki to oczywiście Radeon HD 4870 jak i GF GTX-260. Kryterium to oczywiście możliwość płynnego grania, bądź nie w danym trybie. Biorąc pod uwagę spadki ilości FPS oraz charakterystykę gry (w jednej dopuszczalnym jest 25 FPS a w innej koniecznym jest 40 FPS), ustaliliśmy granicę płynności, powyżej której uznajemy, że dana karta wygeneruje w danej grze płynny obraz w zdecydowanej większości gry (90 - 95%). Pamiętaj, że wyniki podane na wykresach są wartościami uśrednionymi. W związku z tym podane niżej wymagania są wyższe niż 25 FPS, które powszechnie jest uważane za granicę płynności.
Czytaj całość: HD 4870 vs. GTX-260 - Grywalne rozdzielczości.