close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Rozne

Najnowsze testy

Artykuły



29 lipca 2008

TK: GDDR5 - standard przyszłości?

Tomek Niechaj 23:10
Zgodnie z obietnicą daną we wstępie artykułu wracamy do tematu pamięci GDDR5, a dokładniej ich wydajności względem GDDR3. Kwestią często dyskutowaną jest przydatność pamięci GDDR5 w Radeonie HD 4870. Już znamy przykłady z historii (np. HD 3850 vs. HD 3870), gdzie teoretycznie sporo szybsze pamięci na nic się nie zdały. Jednak w przypadku nowej rodziny kart ATi sytuacja wydaje się być odmienna i patrząc na wyniki wydajności można odnieść wrażenie, że w wielu przypadkach faktycznie zastosowanie pamięci GDDR5 dało spory wzrost wydajności. Problem polega jednak na tym, że w większości przypadków źle postrzegamy kwestię różnic wydajności między starym (ale wciąż „jarym”) standardem, a nowym, teoretycznie dwa razy bardziej przepustowym. W czym rzecz? Czytaj całość: GDDR5 - standard przyszłości?.
HD 4870 vs. GTX-260 - Grywalne rozdzielczości
Celem tej części publikacji jest sprawdzenie i wypisanie rozdzielczości w których w dane gdy będziemy mogli zagrać na danych kartach. Rywalizujące dziś ze sobą grafiki to oczywiście Radeon HD 4870 jak i GF GTX-260. Kryterium to oczywiście możliwość płynnego grania, bądź nie w danym trybie. Biorąc pod uwagę spadki ilości FPS oraz charakterystykę gry (w jednej dopuszczalnym jest 25 FPS a w innej koniecznym jest 40 FPS), ustaliliśmy granicę płynności, powyżej której uznajemy, że dana karta wygeneruje w danej grze płynny obraz w zdecydowanej większości gry (90 - 95%). Pamiętaj, że wyniki podane na wykresach są wartościami uśrednionymi. W związku z tym podane niżej wymagania są wyższe niż 25 FPS, które powszechnie jest uważane za granicę płynności. Czytaj całość: HD 4870 vs. GTX-260 - Grywalne rozdzielczości.
<< Internet liczy sobie ponad bilion unikalnych adresów URL | | TK: DFI LanParty UT X48-T2R >>


Komentarze


Komentarze sa dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkownikow (jeżeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jeżeli nie, zarejestruj się (rejestracja jest darmowa).
Nazwa użytkownika:
Hasło: