Assault on Dark Athena ma być historią uzupełniająca tą znaną z Butcher Bay, jak również odświeżającą ją poprzez zastosowanie nowego silnika, poprawienie AI i graficzny renesans miejscówek. Dowiemy się również trochę więcej o naszym tajemniczym bohaterze.
Wybór wątku będzie dostępny już na samym początku, więc będziecie mieć możliwość selekcji, czy chcecie znów przeżyć Ucieczkę z Zatoki Rzeźników, czy wziąć udział w opowieści o enigmatycznym statku najemników o nazwie Dark Athena, na który porywa się zwykłych ludzi by przetworzyć ich na zombie-żołnierzy. Dla twardzieli co przejdą oba epizody bez wyłączania konsoli twórcy zmajstrowali specjalny achievment, więc powodzenia.
Jak wygląda historia? Riddick zostaje złapany przez najemników i jak to z nim bywa chwila moment wydostaje się z celi, a że broni nie potrzebuje bo i kubkiem zabije to rusza w pościg za załogą jego statku, którą również gdzieś w pobliżu zamknięto. W kanałach wentylacyjnych bez których żaden pojazd nie może się obejść i które muszą mieć taki rozmiar by barczysty Riddick się tam wcisnął, pojawi się też Lynn. Dziewczynka który poprosi naszego ciemnookiego bohatera by ten uratował jej matkę. Historia ta ma tłumaczyć sympatię Riddicka do Jacka/Jackie z Pitch Black i Kronik Riddicka. Ale to koniec kobiet w grze, ponieważ kapitanem Dark Athena jest ciemnowłosa hot-bad girl, która oczywiście musi mieć jakieś niezakończone sprawy z naszym bohaterem. Nasz zabójca nie jest w ciemię bity, więc kraść będzie technologię najemników i wykańczać ich własną bronią (bezmyślnymi żołnierzami), która również jest i bronią przeciw niemu samemu... Niestety większość broni nadal jest zabezpieczona kodem DNA strażników, ale za to można zasłaniać się ich trupami, albo używać ich rąk do strzelania! Gra nadal trzymać będzie nastrój grozy i zaszczucia, gdzie bohater musi trzymać się cieni.
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena pojawią się w kosmosie na planetach PS3, 360, i PC gdzieś koło galaktyki 2009.