Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Dyski SSD nie zdobyły sobie jeszcze dominującej ani nawet silnej pozycji na rynku urządzeń pamięci masowej. Masowa adopcja nowych technologii jest w dużym stopniu uzależniona od ceny, a ta w przypadku SSD jest wciąż zaporowa. Pomimo to dyski oparte na pamięciach NAND flash mają się coraz lepiej - rośnie bowiem ich popularność w rozwiązaniach biznesowych.
Od pewnego czasu rośnie popularność SSD w centrach danych. Zainteresowanie firm i przedsiębiorstw użyciem do przechowywania danych tych właśnie urządzeń ma według analityków przełożyć się na łączną sprzedaż do sektora biznesowego 5,8 mln sztuk dysków z pamięcią NAND flash, co ma przynieść producentom przychody o wartości 883 mln dolarów.
Jak przewidują prognostycy, w kolejnych latach popularność SSD wśród firm będzie dynamicznie wzrastała. Już 2013 roku mamy spodziewać się wyników sprzedaży ponaddziesięciokrotnie wyższych niż w tym roku - jeśli przewidywania okażą się trafne, sprzedanych wówczas zostanie ponad 65 milionów SSD, generując przychody na poziomie niemal 11 miliardów dolarów.
Ciekawe. Wed?ug tych wylicze? teraz ?rednia cena dysku wynosi troch? ponad 152$, a w 2013 b?dzie to 200$.
joujoujou
- 14 October 2009, 21:53:40
Mniej, bo Jarson si? waln?? i zamiast 65 milionw wpisa? 55. :-P
Poza tym nie zapominaj, ?e pojemno?ci na pewno b?d? wi?ksze, wi?c cena b?dzie uzasadniona. ;-)
Jarson
- 14 October 2009, 23:32:33
Mimo wszystko wychodzi wi?cej, ni? obecnie - ok. 166$... Wygl?da na to, ?e producentom odpowiada obecny przedzia? cenowy i nie b?d? stara? si? specjalnie obni?a? cen, a raczej w tej samej cenie tworzy? coraz lepsze produkty. Mo?e to i dobrze, jest szansa, ?e jako?? nie b?dzie spada? na ?eb na szyj?...
zorg
- 15 October 2009, 00:10:49
mam to w nosie.
joujoujou
- 15 October 2009, 01:11:18
Wsp?czuj? tak du?ego nosa. ;-p
Ale co do jako?ci - oby faktycznie nie spad?a, bo dojrzewam poma?u do zakupu 2.5" SSDka. :-D