Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Już za tydzień blisko połowa właścicieli telefonów komórkowych będzie mogła żądać zachowania numeru przy zmianie operatora. Firmom nie udało się tego zablokować w sądzie
Z prawa do zachowania numeru klienci mieli skorzystać już rok temu, ale operatorzy skarżyli się, że nie zdążą w ciągu kilku miesięcy przystosować sieci do zmian. Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty dwukrotnie przesuwał im więc termin udostępnienia usługi. Ostatecznie mija on 10 października. Po tej dacie systemy Orange, Plusa i Ery mają być gotowe do testów. Firmy chciały jednak więcej czasu. Tłumaczyły, że w prawie telekomunikacyjnym są luki, bo nie określono sposobu, w jaki ma być wprowadzona usługa. URTiP nie określił też wymagań technicznych, dzięki którym sieci mogłyby przenosić numery. Okazało się też, że z nowej usługi mogą skorzystać tylko abonenci, bo w ustawie nie wpisano właścicieli telefonów na kartę (wniosek o zmianę tego trafił już do Sejmu).
Dlaczego tak uwa?asz ? Yanke my?lisz, ?e teraz zacznie si? walka o klienta ?
bennyone
- 5 October 2005, 01:50:59
zero bramek i zero tel na karte.... przynajmniej na razie - walka polityczna etc na dwa lata mamy spokoj :D
Szczota
- 5 October 2005, 02:58:49
Jak telefonie wprowadza ta mozliwosc do konca tego roku to bedzie dobrze :) Oni sami nie wiedza na jakiej zasadzie ma to dzialac jedynie doszli do wniosku ze prefixy beda sie tylko zmieniac ale nie wiedza jak i na jakiej podstawie przepisac numer do innej telefonii bo boja sie ze zrobi sie ogromny burdel zreszta sie nie dziwie bo jak bedzie z bramkami jesli bede wyslac na numer 5xx a gosciu jest w Erze? mam korzystac z bramki ery czy moze Orange. Druga sprawa to taka jak rozpoznac osobe w jakiej sieci jest... ktos moze wpasc zeby skarzyc kogos bo za wysoki rachunek dostanie a mial tylko darmowe minuty do Orange dzwonil na 5xx a to telefon Ery... Osobiscie nie widze tego jednego wielkiego burdelu ale sam bym z checia zachowal numer.
BTW slyszalem ze zachowanie numery ma kosztowac 400-800zl :]
gmwm
- 5 October 2005, 07:53:41
@ Szczota - To proste. Nie b?dzie sytuacji ?e kto? dostanie du?y rachunek bo my?la? ?? dzwoni do swojej sieci a to by?a inna, poniewa? NIE B?DZIE ju? osobnych stawek (ni?szych) za dzwonienie do rodzimej sieci. B?dzie jedna stawka i po problemie, zawsze wiadomo ile co kosztuje.
Martin_TP
- 5 October 2005, 09:10:54
No w?a?nie to nie jest takie proste. Bardzo w?tpliwe by operatorzy wszyscy razem i zgodnie wprowadzili jednolite op?aty na po??czenia wewn?trz i poza sieciowe. W obecnej chwili u r?nych operatorw przy r?nych taryfach s? w?a?nie zr?nicowane op?aty na po??czenia do wewn?trz sieci i poza ni?, dodatkowo s? te? r?ne pakiety np. darmowych minut na po??czenia wewn?trz sieci, czy te? za dodatkow? op?at? mo?na sobie np. wykupi? ta?sze po??czenia wewn?trz sieciowe itp. inne rozwi?zania. Abonenci maj? podpisane umowy, dajmy na to na te standardowe dwa lata.. to co proponujesz wi?za?o by si? z wywrceniem do gry nogami wszystkich taryf abonamentowych, je?li przysz?o by do zrwnania cen po??cze?. Zr?nicowane stawki by?y i b?d?, i bardzo w?tpliwe ?eby to si? zmieni?o, tym bardziej ?e realizacja po??cze? wewn?trz w?asnej sieci operatora tak w?a?ciwie nic nie kosztuje, a mo?e kusi? klientw „xxx darmowymi minutami*” *- do wykorzystania na po??czenia w sieci Era/Oragne/Plus (niepotrzebne skre?lic ;) Du?o prostszym rozwi?zaniem jest informacja g?osowa. Wygl?da?o by to tak ?e wybierasz numer, dzwonisz na niego, i po sygnale s?yszysz w telefonie„Sie? Era/Oragne/Plus”.. i dopiero po tym nast?puje w?a?ciwie po??czenie a Ty wiesz do jakiej sieci zadzwoni?e?. Mog? te? doda? dodatkowy prefix tak jak to b?dzie mia?o w telefoni stacjonarnej. Tak czy inaczej to faktycznie mo?e zagmatwa? bo tak naprawd? nie b?dzie si? wiedzia?o do jakiej sieci si? dzwoni.
Yeti.ok
- 5 October 2005, 10:50:07
To niech zobacza na zachod - u nich jakos to dzia?a, maja doswiadczenia - niech zmalpuja.
epol
- 5 October 2005, 14:25:14
@gmwm, nie mozec byc tych samych stawek, bo wiele osob ma podpisane umowy na 1-2 lata i maja w umowie zastrzezone o kosztach rozmow.
Ja jestem tylko ciekaw ile bedzie kosztowac zachowanie nr, bo z tego co pamietam to w ustawie nie ma mowy o tym, ze ma to byc bezplatne :(
Rokipat
- 5 October 2005, 17:29:40
Sorki, mam umow? telefoniczn? z Er? na 2 lata, niby jak mam teraz zmieni? sie?? Chyba poci?gn? mnie do odpowiedzialno?ci karnej przy takiej zmianie.
Z tego wychodzi ?e taka zmiana jest TYLKO dla osb ktre ju? maj? umow? na czas NIEOKRE?LONY a chyba takich osb jest ma?o, bo jednak ka?dy woli sobi? umow? przed?u?y? na kolejne 2 lata by dosta? nowy aparat telefoniczny, no nie licz?c cwaniaczkw ktrzy zmieniaj? "fony" jak skarpetki, ale oni raczej maj? PrePaid ?eby byli bardziej anonimowi. Wi?c o du...? rozbi?.
ThanatoS
- 5 October 2005, 22:43:08
@Rokipat, ale przeciez po tych 2 latach umowy nie musisz przedluzac umowy, mozesz pojsc do konkurencji z zachowaniem dotychczasowego numeru (i dostac nowego fona bo przeciez nr telefonu nie jest przypisany do telefonu ;) ).
pietro_asp
- 5 October 2005, 23:59:18
i dobrze bo juz sie motali z tym tyle ze smiesznie sie zaczynalo robic
Yeti.ok
- 7 October 2005, 09:42:24
w umowie ery jest zastrzezenie ze jak zerwiesz umowe przed czasem to poprsotu placisz odstepne - chyba 600 pln