Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Polskie środowisko reklamowe uruchomiło system samoregulacji, którego celem jest podnoszenie standardów reklamy poprzez pokazywanie dobrych wzorców oraz piętnowanie nieetycznego lub nieuczciwego przekazu reklamowego. System oparty jest na Kodeksie Etyki Reklamy – nowym dokumencie opracowanym wspólnie przez przedstawicieli reklamodawców, agencji reklamowych oraz mediów.
Za badanie zgodności przekazów reklamowych z Kodeksem odpowiada Komisja Etyki Reklamy (KER) – grono niezależnych autorytetów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie mediów i reklamy. Komisja rozpatrywać będzie skargi, które składać mogą zarówno konsumenci, jak i firmy, czy instytucje. Składanie skarg jest maksymalnie uproszczone - wystarczy wypełnić nieskomplikowany formularz i przesłać go do na adres Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy.
W przypadku stwierdzenia, że dana reklama jest nieuczciwa czy nieetyczna, Komisja może wymierzyć sankcje, które mają zdyscyplinować osoby oraz firmy odpowiedzialne za tworzenie i rozpowszechnianie niezgodnych z Kodeksem przekazów. Podstawowa sankcja to wyrażenie opinii, że reklama powinna zostać zmieniona, lub że jej rozpowszechnianie powinno zostać wstrzymane. W przypadku najcięższych naruszeń Kodeksu przewidziane jest odebranie certyfikatu „Reklamuję etycznie”.
I tak nic to nie da. Co najwyzej zle reklamy, beda mialy "reklame", tak jak bylo z Media Markt pare razy;)
Igloo
- 24 May 2006, 07:16:01
nast?pne ca?kowicie zb?dne i nic niewnosz?ce k?ko wzajemnej adoracji
Yogi97
- 24 May 2006, 20:54:26
@Igloo
Dok?adnie. Nic nie wnosz?ce.
Bo i co z tego, ?e reklama nie b?dzie mia?a certyfikatu. Czy to b?dzie mia?o w p?yw na jej tre??, form? czy fakt jej wyswietlania? My?l?, ?e nie. Kto wogle b?dzie wiedzia? (poza KER i twrcami reklam), ?e ta czy inna reklama ma lub nie ma certyfikatu. My?l?, ?e nikt.
Poza tym tzw. "?rodowisku reklamowemu" zale?y (tak my?l?) na tworzeniu reklam bo jest to ich ?rd?o dochodu i w zwi?zku z tym w?tpi? czy strzelali by sobie samobja. Chwytliwa reklama to wi?ksze zainteresowanie konsumentw towarem ale i reklamodawcw twrc? reklamy - logiczne. A jak zrobi? chwytliw? (czyt. skuteczn?) reklam? ? Spece od reklamy wiedz? - trzeba "troszk? poczarowa?" ;P
A tak na marginesie...
Nie ma znaczenia ile bezsensu, nonsensu i certyfikatw b?dzie w reklamie. Wystarczy, ?eby reklama zawiera?a "nisk?" cen? produktu albo wizj? bezzmarszczkowej staro?ci a ma zagwarantowane powodzenie.
Tak naprawd? to 3/4 reklam ju? teraz nadaje si? do zdj?cia z TV bo to s? zwyk?e banialuki lub manipulacja. Czy kiedykolwiek uda?o wam si? w ci?gu gra 5 sek. przeczyta? dok?adnie ten "drobny druczek" w reklamach np. kosmetykw? Sku?cie si? kiedy? na ten wyczyn bo naprawd? warto ;P