Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Neuros proponuje logo dla muzyki wolnej od DRM - Jarek Galus
10:53
Firma Neuros wpadła na pomysł promowania muzyki nieograniczonej zabezpieczeniem DRM. Zaprojektowane przez nią logo ma za zadanie uświadamiać ludziom (szczególnie tym mniej zorientowanym) fakt, że nie muszą oni kupować utworów, które można odtwarzać np. tylko na jednym odtwarzaczu jednej firmy.
Koncepcja może wydawać się mało przydatna, ale wcale nie musi taka być. Wszystko zależy od tego, czy zainteresują się nią firmy trzecie oraz, czy znajdzie oddźwięk w zachowaniach konsumenckich.
Należy pamiętać, że ludzie potrafią bardzo szybko przyzwyczaić się do jakiejś marki, a muzyka wolna od DRM w pewnym sensie taką właśnie markę tworzy. Być może tak wyraźne podkreślenie różnicy pomiędzy zabezpieczonymi i niezabezpieczonymi utworami spowoduje, że ludzie zaczną je silniej od siebie odróżniać.
Pomysł jest dość nietypowy i trudno powiedzieć, na ile odniesie on rezultaty (o ile w ogóle je odniesie), ale z pewnością za jakiś czas będzie można to zweryfikować.