Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Amazon poinformował w czwartek o rozpoczęciu sprzedaży utworów muzycznych pochodzących od Sony BMG nieposiadających zabezpieczenia DRM. Tym samym stał się pierwszym sprzedawcą, który oferuje swoim klientom utwory bez zabezpieczenia przed kopiowaniem od czterech największych koncernów muzycznych na świecie.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy teraz naszym klientom oferować muzykę bez DRM także od Sony BMG, które reprezentuje wielu z najbardziej popularnych muzyków, tych, którzy tworzyli kiedyś i którzy tworzą obecnie" - komentuje Bill Carr, który pełni funkcję Wiceprzewodniczącego ds. Muzyki Cyfrowej w Amazon.com. "Nasi klienci będą teraz mogli nabywać niezabezpieczoną muzykę czterech największych koncernów muzycznych oraz ponad 33 tysięcy niezależnych wykonawców" - dodaje.
Decyzja została podjęta po tym, jak wcześniej w tym tygodniu Sony BMG jako ostatnie porzuciło metodę DRM dla swoich plików MP3 i zezwoliło na sprzedaż ich niezabezpieczonych wersji. Dzięki temu koncern spodziewa się wzrostu sprzedaży swoich utworów przez internet.
Nabywcy, którzy kupowali muzykę przez internet okazywali frustrację spowodowaną ograniczeniami nałożonymi na utwory - nie mogli oni tworzyć kopii zapasowych zakupionych utworów, ani kopiować ich na inne urządzenia niż te, na które były one przeznaczone.
EMI jako pierwsza kompania muzyczna porzuciła zabezpieczenie digital rights management, w kwietniu 2007 roku. W jej ślady poszły potem Universal Music Group oraz Warner Music Group.
Sklep Amazon MP3 (jeden z działów sklepu Amazon.com) swoją działalność rozpoczął we wrześniu 2007 roku. Zawartość sklepu wolna od DRM to ponad 3,1 miliona piosenek od ponad 270 tysięcy artystów. Większość piosenek dostępnych w sklepie jest wyceniona na 89-99 centów. 100 utworów o największej popularności również wycenione jest na 89 centów każdy. Z kolei większość albumów zawiera się w przedziale cenowym 5,99-9,99$, w tym 100 najpopularniejszych kosztuje 8,99$ lub mniej za album.
Bardzo m?dra decyzja. Wreszczcie b?d? mg? kupi? mp3 bez DRMa. Zreszt? to denne zabezpieczenie Sony mo?a obej??.
zbynia
- 14 January 2008, 17:42:14
przeciez drm to nie sony......a ze mozna obejsc to kazdy wie...
chris996
- 17 January 2008, 22:36:32
Ale Sony tak bardzo je wspiera i wydaje p?yty z tym zabezpieczeniem. A teraz wraz ze sprzeda?? mp3 bez DRM, wydawanie zabezpieczonych p?yt nie b?dzie mia?o sensu.