Amerykańscy konsumenci nadal lubią wypożyczać filmy na płytach DVD, a także je kupować. Oglądanie filmów "na żądanie" i ściąganie ich cyfrowych wersji nadal jest znikomo popularne w stosunku do tej formy rozrywki.
W tej chwili 41% części budżetu przeznaczonego na filmowe rozrywki przeznaczana jest na kupno filmów na płytach DVD. 11% to zakup seriali na płytach DVD, a 29% wypożyczanie filmów na DVD, w tym przez usługi takie jak Netflix). 18% stanowią bilety do kin, a tylko 0,5% kupowanie lub wypożyczanie jakichkolwiek materiałów filmowych w formie cyfrowej przez sieć. Amerykanie na pytanie w jaki sposób oglądali pełnometrażowe filmy w ostatnich trzech miesiącach, najczęściej (61%) odpowiadali, że dzięki zakupionym płytom DVD. Połowa respondentów wypożyczała filmy, 18% spróbowało usługi VOD, 8% zdecydowało się na oglądanie na małym ekranie PMP, 6% ściągnęło go z darmowego serwisu, a 2% z płatnego. Co ciekawe, 52% ankietowanych potwierdziło, że odwiedzało serwisy takie jak YouTube, proponujące strumieniowe oglądanie filmów.
Wnioski specjalistów są proste. Amerykanie lubią oglądać w sieci filmy, ale zazwyczaj krótkie, a już na pewno nie chcą za nie płacić. Gdy w grę wchodzą pieniądze, nadal wolą kupić film na płycie DVD.