Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Zarówno Intel jak i Toshiba zamierzają rozwijać swój biznes pamięci flash poprzez tworzenie i dodawanie do swojej oferty pojemniejszych i bardziej zaawansowanych technologicznie dysków SSD. Oznacza to między innymi to, że korporacje te zaprezentują swoje pierwsze tego typu urządzenia wyprodukowane w technologii 32 i 34nm - w przypadku Toshiby ma się to stać we wrześniu, a w przypadku Intela w czwartym kwartale tego roku.
Toshiba planuje w tym roku między innymi rozszerzyć swój biznes SSD o modele przeznaczone do serwerów. Celem korporacji jest wzmocnienie jej pozycji na rynku pamięci NAND flash i utrzymanie pozycji jednego z dominujących graczy w tym sektorze rynku. Jednocześnie firma zamierza wycofać część (ok. 20%) linii produkcyjnych ze spółki joint venture, jaką tworzy wspólnie z SanDiskiem i wykorzystać drzemiący w nich potencjał produkcyjny jedynie dla własnych potrzeb.
Ponadto Toshiba chce promować nowoczesne dyski SSD tworzone z 43 i 32nm chipów NAND flash. Te pierwsze mają jeszcze przed końcem pierwszego kwartału stanowić 90% całej produkcji Toshiby, podczas gdy chipy 32nm mają pojawić się we wrześniu.
Z kolei Intel ma w planach rozpocząć w czwartym kwartale produkcję własnych "subczterdziestonanometrowych" modułów pamięci - w przypadku tej korporacji mowa o procesie technologicznym 34nm. Dzięki nim powstaną nowe pojemniejsze modele z serii X25-M oraz X18-M, które w obu przypadkach będą oferowały pojemność do 320GB.
W planach Intela leży ponadto wprowadzenie na rynek nowych pojemniejszych kart Turbo Memory, które mają być dostępne w wariantach o pojemności 4, 8 i 16GB.
ladnie - Toshiba chce przejac ten ynek do konca?
od lat sa wlascicelami polowypatentow i robia moduly dla wielu firm (lub i gotowe karty)
joujoujou
- 2 February 2009, 23:15:01
Jakie ?adne i kolorowe! :-D
Tipros
- 3 February 2009, 10:05:23
Tam jest tylko jeden kolor :) Reszta to fantazja fotografa ...
A co do p?du technologicznego to wed?ug mnie zatraci? si? sens. Na si?? przeskakuje si? z technologii w technologi?, starsze pozostaj? bez wsparcia i rozwoju, a nowe uzywane s? nie dopracowane. Wielkie koncerny nauczy?y si?, ?e za wszystko zap?aci klient. Mam nadzieje, ?e globalna naiwno?? konsumentw kiedy? si? sko?czy, post?p troche zwolni, a ka?dy z nas zajmie si? organizowaniem wolnego czasu zamiast p?d?m tylko po to, ?eby nada?y? za s?siadem, konkurencj? czy te? wymogiem codzienno?ci ...
rzyga? si? tym chce.
Rataj_87
- 3 February 2009, 18:01:19
mo?e ten p?d si? zmieni w kierunku energooszcz?dnych ekonomicznych i ekologicznych mini komputerw
joujoujou
- 3 February 2009, 20:08:57
Kontynuuj?c moje pesymistyczne prognozy:
p?d si? zmieni w kierunku prb przetrwania - oszcz?dza? b?dziemy na wszystkim. :-P
Alx
- 3 February 2009, 20:13:33
@Tipros
?wietny komentarz ! Zgodz? si? nieomal w 100%
Nieomal, bo obserwuj?c od lat co si? dzieje, my?l?, ?e b?dzie jeszcze gorzej :( Za bardzo te? nie przychodzi mi sytuacja, ktra mog?aby te trendy odwrci? ...poza globalnym kataklizmem mo?e.
joujoujou
- 3 February 2009, 22:10:40
A mnie komentarz Tiprosa rozczarowa? - niemal w 100% (szczeglnie w cz??ci o kolorach). ;-)
A odno?nie organizowania wolnego czasu - nied?ugo mo?emy go mie? a? zbyt du?o, a wzgl?dem s?siada, to bardziej b?dziemy si? stara? nie nad??a? - w biedzie. ;-p
Jarson
- 3 February 2009, 23:08:27
Dlaczeg? to?
Ja te? s?dz?, ?e gonienie na ?apu-capu i tworzenie np. ca?ych serii dyskw twardych wracaj?cych w 30% do producenta lub tworzenie uk?adw graficznych z radiatorami wielko?ci ch?odnicy od Stara (??czonych po trzy w jednym komputerze) to chyba nie do ko?ca ten kierunek co trzeba...
No ale odno?nie kolorw to oczywi?cie zgadzam si? z Tob?, ?e ?adne i kolorowe :D
nimal
- 4 February 2009, 01:31:35
przeciez to konsument kreuje rynek - nikt by nie produkowal czegos, co sie nie sprzedaje
ale teraz w czasach glopalnego szalonego konsupcjonalizmu kazde g sie sprzeda byle tylko dobrze zareklamowac
akurat w przypadku flashy to dobra technologia zaczyna wypierac gorsza (dyski optyczne), tak jak wczesniej CD wyparlo FFD
joujoujou
- 4 February 2009, 20:45:18
Nimalku z tym produkowaniem tego co si? sprzedaje to nie zawsze jest tak, jak my?lisz. Czasem co? si? wyprodukuje, po czym wmawia si? masom, ?e tego potrzebuj? - i dopiero wtedy si? to sprzedaje. I to jest w?a?nie wsp?czesny marketing. ;-D
Alx
- 5 February 2009, 14:37:23
@joujoujou
racja, z tym, ?e to nie wsp?cze?nie, a ju? w latach 70 stworzono zasad?, ?e najpierw tworzy si? potrzeb?, a potem j? zaspokaja.
joujoujou
- 5 February 2009, 20:12:55
A czy ja napisa?em inaczej?
Co do lat to chyba nie jest tak istotne - to by?o, jest i jeszcze d?ugo b?dzie.