close

Informacja dotycząca plików cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies


Nowe artykuły:
Więcej...
Nowe recenzje: RSS
Więcej...
Najnowsze pliki: RSS
Więcej...
Nowe biosy: RSS
Więcej...

 

Spis treści



Aud-X: Dźwięk 5.1 dla XviD/DivX. Co zrobić, żeby go mieć. Co mieć, żeby go zrobić

Po drugie - krótkowzroczne stereo

Po drugie zdanie laptopowych oglądaczy „po co mi film 5.1 skoro i tak mogę odsłuchać tylko stereo”  jest krótkowzroczne. Odpowiedz jest prosta... dzisiaj masz stereo, lecz za pół roku być może kupisz kino domowe lub zestaw 5.1 do komputera – wtedy docenisz, że twoje filmy mają dźwięk wielokanałowy. Wszystkie istniejące standardy zapisu 5.1 dają się odtwarzać jako wysokiej jakości dźwięk stereo. Niestety operacja odwrotna (wygenerowanie dźwięku 5.1 przenoszącego informację surround z zapisu stereofonicznego) nie jest możliwa. Istnieje wiele programów lub filtrów, które próbują odbudować wrażenie przestrzeni na potrzeby sprzętu wielokanałowego z sygnału stereofonicznego,  jednak z założenia powyższe próby są skazane na niepowodzenie i stąd też algorytmy takie nazywają się efektami „pseudosurround”. Konwersja do stereo jest po prostu stratna... i nic na tą stratę w przyszłości nie poradzimy.

Znając wady płynące z konwersji dźwięku z płyt DVD do formatu mp3 stereo, zobaczmy jakim arsenałem kodeków dysponujemy by pozostać z dźwiękiem wielokanałowym. Istnieje 6 liczących się standardów zapisu dźwięku wielokanałowego. Każda z technik ma swoje wady i zalety oraz zastosowania w których sprawdza się najlepiej. Przyjrzyjmy się im bliżej.

   Formaty zapisu dźwięku wielokanałowego dzielą się na analogowe i cyfrowe. Inną linią podziału jest ich kompatybilność z formatem mp3.

 

Komentarze


Komentarze


javor - 16 Marzec 2006, 09:47:04
Ciekawy artyku? :)

3dsnar - 19 Marzec 2006, 07:51:36
Pojawila sie nowa wersja kodeka.
Teraz filtr DS (oprocz mozliwosci dekodowania formatu Aud-X MP3 5.1) umozliwia dekodowanie strumienia stereo Dolby Pro Logic II.
W zasadzie jest to jedyny darmowy dekoder DPLII ktory poprawnie dziala ;)
Wiecej tutaj:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=108596
Zapraszam do kodowania w 5.1 :)

Komentarze sa dostepne tylko dla zarejestrowanych uzytkownikow (jezeli masz konto na forum wystarczy sie zalogowac). Jezeli nie, zarejestruj sie (rejestracja jest darmowa).
Nazwa uzytkownika:
Haslo: