NAGRYWARKI | PROGRAMY | TESTY | DYSKI TWARDE/SSD | BIOSY | ARTYKUŁY | FAQ | NAGRYWANIE od A do Z | ENCYKLOPEDIA | FORUM | Nośniki | Konsole | Księgarnia | Zabezpieczenia płyt | Zaloguj |
W praktyce zapis z kamery uzyskany w normalnych warunkach filmowania zawiera szereg niepotrzebnych, przypadkowych dźwięków, czasami wręcz uciążliwych dla ucha. Musimy sami zadecydować, które fragmenty dźwięku chcemy wykorzystać, a których nie chcemy w materiale końcowym.
Premiere oferuje nam odsłuch ścieżki dźwiękowej nawet przy szybkim lub wolnym podglądzie, przez co możemy precyzyjnie kontrolować operacje na audio. Na ścieżkach audio możemy wykonać podobne operacje jak na video - dokonywać cięć, przenikania, wyciszania, itp.
Efekty te uzyskujemy operując na znacznikach dokładnie tak samo jak dla materiału video.
Rysunek poniżej ilustruje dogranie nowej ścieżki dźwiękowej zamiast fragmentu oryginalnej, przenikania dźwięku między ścieżkami i zakończenia projektu stopniowym wyciszeniem dźwięku.
Wszystkie operacje na ścieżkach audio sugeruję wykonywać dla fonii w standardzie PCM WAV 16bit STEREO @ 48kHz. Fonia ta jest zgodna z odtwarzaczami DVD Video oraz akceptowalna wprost przez kodery dźwięku AC3. Jeżeli chcemy dograć fonię z CD lub pliku *.mp3 należy ją wcześniej przekonwertować do omawianej postaci.