Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie,
w celu dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i
statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach
końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej
przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień
przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies
Gry chętniej kupowane, niż muzyka - Bartek Wróbel
22:58
Nielsen Entertainment opublikowało raport na temat preferencji konsumentów multimediów w USA. Jak się okazuje, rośnie znaczenie gier wideo – wciąż są one mniej popularne niż filmy DVD, ale wydatki na nie przekraczają już kwoty przeznaczane na zakup muzyki.
Aż 40% amerykańskich gospodarstw domowych posiada przynajmniej jedną platformę do gier – komputer, konsolę stacjonarną lub przenośną. 23% posiada wszystkie trzy, a najpopularniejszym narzędziem do gier są konsole stacjonarne – donosi Nielsen Entertainment. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 1500 losowo wybranych użytkowników, amerykańscy mężczyźni wydają na gry więcej pieniędzy, niż na muzykę. Liście najczęściej kupowanych multimediów przewodzą jednak filmy DVD. Stale rośnie liczba kobiet-graczy – aktualnie stanowią one już 39% ogółu grających. Jednak zarówno panie, jak i mniejszości etniczne, czują się zaniedbywane przez producentów i wciąż czekają na produkty dopasowane do ich specyficznych potrzeb.